Jeg kjøper en del fra shopping4net, som er billig og bra og vanligvis raske - men skulle gjerne hatt tips om et bra sted å kjøpe ting som er vanskelige å få tak i i Norge, som f eks
Høydoserte B-vitaminer har de jo på shopping4net, jeg kjøper Twinlab B50 som jeg tar hver dag. Men kanskje du ville hatt enda sterkere? B100? Det har de ikke der nei.
Ja, det er det jeg helst vil ha :ja:. Det blir dyrt med Twinlab B50 fra shopping4net synes jeg, hvis man skal to om dagen ihvertfall ... Men nå har jeg begynt med et multitilskudd fra Great Earth (også på s4n), som har 75 mg eller noe sånt av alle B-vitaminene, så kan hende det er nok. Det er i grunnen først og fremst ALA jeg er på jakt etter akkurat nå, i 400 mg kapsler.
Kom på nå at jeg fikk tipset om shopping4net fra deg forresten, Iset (i en tråd), tusen takk! :blomster:
Ah da så. :D Jeg tar også 2 stk daglig akkurat nå, siden jeg ble litt tom etter svangerskapet, men vanligvis tar jeg kun 1 stk. Helt FORBASKET UFATTELIG og HÅRREISENDE at vi ikke skal få kjøpt slike i norske butikker, for norske B-vitaminer er jo så latterlig lavdoserte at jeg får latterkrampe når jeg leser på innholdsfortegnelsen. Livet mitt avhenger av at jeg tar høye doser B.-vitaminer, så jeg kjenner jeg blir irritert av norske idiot-myndigheter når det kommer til sånt. :sur:
Er det multivitamin du tar? Den må jeg også kjøpe! Jeg tar norsk Spektro nå men den er nok for lavdosert for meg, egentlig. Tar 2 stk daglig.
Oi! Dette hadde jeg ikke sett! :) Jeg vet ikke om alle disse typene, men nå ser jeg at de faktisk har Solaray Mega-B-Stress med 100 mg av de fleste B-vitaminene, 250 mcg av B12 og 400 mcg folsyre. Solaray er jo veldig bra da, og helt naturlig (vet ikke om Donsbach sin er det?)
Denne tar jeg nå - litt dyr, men ... Hadde egentlig bare tenkt å ha den til reisebruk siden det er små pakker med dagsdosen i hver (fire tabletter), men jeg tar den inntil videre.
Åh herreguuud jeg klikket meg ikke inn på Mega B stress-en engang siden jeg er vant med at dosene på den er så lave. 100 mg? Det er jo fantastisk! I Norge ligger den på 2,3 mg, 2,8 mg osv. :dåne:
Men den inneholder jo EKSTREMT lave doser, man må jo ta 50 tabletter om dagen for å få samme dose som de vi snakker om over her. Ja, opptaket har mye å si, men dosen på norske B-vitaminer er allikevel altfor lav for mange av oss.
Jeg gjør det bla. fordi jeg er vektoperert og har mye dårligere opptak i tarmen enn "normale" mennesker. Men jeg hadde gjort det uansett, for dosene i Norge er svært lave, og B-vitaminer er bra for, ja alt. Min mor slet endel med psyken og søvn, og ble et nytt menneske kort tid etter å ha begynt med høydoserte B-vitaminer. B-vitaminer er rett og slett fantastiske!
Tidligere ville jeg sagt Twinlab B50, det er den jeg til nå har brukt. Men så så jeg at de har fått mange nye, med enda høyere og bedre doser, så jeg kommer til å bestille Solaray Mega B Stress nå, når lønna kommer (i morgen). Den ser helt fabelaktig ut!
Vil bare gjøre oppmerksom på at prisen for Solaray sin er for 60 kapsler, hvor tre stk utgjør 100 mg-dosen, så det blir ikke så kjempebillig likevel, men det er kanskje grei nok pris uansett. Men sikkert lurt å bestille to bokser i slengen!
Og så lurer jeg fortsatt på om noen kjenner til bra nettbutikker ... ;)
Har kjøpt Ultra B-12 produsert av NOW FOODS, BLOOMINGDALE USA,
i Sverige i dag. Det er en flaske med pipette med netto innhold på 118 ml.
[color=#006400][/color]
På etiketten står det at en teskje innholder 5,000 mcg av B 12 b.l.a. Er det
noen her som har erfaring med denne? Skal legges på tungen i 30 sek. før den
svelges. Smaken var helt grei. Søtet med Stevia.
Den blir jo ikke akkurat billig om man må ta 100 stk daglig? Opptaket har selvsagt mye å si, men jeg tviler på at man uansett kommer opp i gode nok opptak ved å ta normale doser av norske B-vitaminer, om man trenger en god del ekstra B. Jeg må ha enorme doser, ergo blir det SKAMDYRT for meg å bruke norske. Det går ikke.
Jeg mottok nettopp 6 stk av disse i posten, de virker jo geniale:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.