Jeg kutta vekk mine ukentlige 3 pakker med Tiedemands Gul Nr3.
Nu står vekta bom stille.
Spiser ca. fedon fremdeles.
Nu skal sant sies at jeg har økt treningsmengden mot røkestoppen, og ihvertfall ikke trent mindre disse ukene.
Muskelmassen kan ha økt endel.
Har fått deffinerte muskler i lår og armer :D
Skal jeg smøre meg med tålmodighet m.h.h på røkestoppen min?
Jeg la på meg 10 kilo fra januar til Juni iår da jeg slutta.. Jeg spiste ikke noe mer. Kroppen forbrenner ikke like mye en periode etter at man slutter å røyke..
Plutselig går vekta di nedover igjeN...
Når jeg slutta hdde jeg gått ned 25 på ketogen kost. Uansett om jeg holdt kostholdet etterpå, så gikk jeg faktisk litt opp.
Følg bare med på mengden, at du ikke spiser mer enn vanlig så tror jeg forbrenningen vil go tilbake til det normalet etter hvert :ja:
det der opplevde jeg også , gikk ikke ned et gram etter røykestopp, og som deg økte treningsmengden
og spiste det samme som jeg hade gjort det det sisste året
Gratulerer så mye med røykeslutten!! :) :goodluck:
Første gangen jeg sluttet på alvor var med Allan Carr, og da gikk jeg ikke opp i det hele tatt. Tok det veldig seriøst med å ikke erstatte røyken med noe annet.Da holdt jeg meg i ett år.
Andre gangen var jeg blitt gravid, he, he, og da gikk vekta litt opp, ja! (Men ikke mye, bare totalt en 12-13 kg. Av de var det "bare" 4 som ikke ville vekk etter ammingen...).
En lege jeg snakket med, sa at når man begynner å røyke, så går man gjerne ned et par tre kg. Disse vil sannsynligvis komme tilbake når man slutter og forbrenningen blir normal igjen. Så fysiologisk er det ingen grunn til å ikke slutte å røyke (Ingen har dødd av 2-3 kg, sa legen min ;))
Gled deg over at kroppen din kommer til å fungere mye bedre uten røyk, du lukter bedre og kommer til å se bedre ut :heia:.
At vekten står stille en stund nå er nok helt sikkert forbigående!
Slanker meg??? Neida, jeg spiser det jeg kan for å få diabetesen under kontroll. At vekta går ned, er bivikninger.
Røykekutten, er også en anti dia sak. I tillegg til alle andre fordeler røkeslutten gir.
TONETROLL, meld deg inn i KOS. Diaforeninga driver med villedning.
Det ser du med sukkermålern.:)
Hvis det er frustrerende at vekta ikke går ned...hva med å finne fram målebåndet?! Har du fått mer definerte muskler har du helt sikkert gått litt inn om ikke ned ;)
Jeg sluttet en periode, spiste ikke noe snop, og lite mat
(var dårlig) og på 6 mnd gikk jeg opp 15 kilo!!
Jeg tror det har litt med at jeg begynte å røyke som 16-17 åring,
og kroppen ikke var vandt med å "jobbe uten røyk"
at jeg ikke viste hvordan kroppen var, og at jeg var ung osv
når jeg da slutta og ikke spiste erstatninger for røyk,
måtte kroppen omstille seg, slik som når jeg feks gikk over på
lavkarbo..
Røykestoppen min er endelig. Skal IKKE starte på igjen. Trener som en gal, for å få maksimal kondisjonsgevinst av røkestoppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.