Jeg bor hjemme med mamma og pappa. jeg er ungdom (A) Kan jeg følge atkins mens jeg er i utvikling? Kan ikke si noe til mamma. for hun myrder meg hvis jeg slanker meg " barn skal ikke slanke seg"
Noen som har oppskrifter som de fleste husstander som IKKE følger en diett har ? Sånn at jeg slipper å spør mamma om å kjøpe masse rare ting:P
Synes ikke du er for ung til å få et bevisst forhold til mat og helse. Tror ikke så mange på din alder tenker særlig nøye over hva de putter i seg, og hva som faktisk er sundt og ike sundt. Synes du skulle fortsette med å lese om lavkarbo kosthold. Kunnskap er makt, vet du..
De begynner vel og lukte lunta når du ikke vil spise verken brød eller pasta så det skal mye til for og skjule et slikt kosthold :p
Hvorfor ikke si fra til foreldrene dine med en gang så slipper du all denne "unnaluringen"?
Det er egentlig ikke noe problem. Jeg har selv en datter, nå nitten år, og hun har spist omtrent det samme som meg. Når du spiser middag, spiser du fisk/kjøtt etc og grønnsaker. Ikke potet, ris eller pasta. Og hvis dere spiser pasta, be om fullkornpasta. Til frokost ber du om Fedon Lindbergbrødet, rugbrød eller knekkebrød m fullkorn. Spis masse egg og pålegg (blir dyrt for foreldrene dine...:lol:).
Som hovedregel kan du la være å spise brød, pasta, potet og ris. Du kan prøve å kutte ned så mye du klarer på sukker, også bytter du ut juice, saft og brus med vann.
Spis hver 3. time, fem måltid om dagen.
mellommåltid kan være en dobbelnull youghurt, en neven mandler og et eple.
Dette bør dine foreldre sette pris på, og du trenger ikke si at det er fordi du skal slanke deg. Du kan si at det er sunt for kroppen din.
(dette er forøvrig en helt venlig kostholdsdag for meg. Jeg holder meg til Fedon Lindberg)
Lykke til!
PS: mange blir slanke av dette kostholdet, men jeg ser ikke på dette som noen slankekur, kun en måte å spise sunt og riktig på.
:heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.