Er det noen "voksne gutter" der ute som kan hjelpe meg litt.
Starta i fjor høst (uke 41) med Ketolysekuren ,vekt 105 , høgde 180, alder 50+. Fulgte den så godt jeg kunne. Låg og veksla mellom 105-107 til våren. Da koverterte jeg til Skaldemann, ligger fortsatt mellom 105-107.
Så min "bønn" er:
Er det noen "voksne gutter" på min størrelse, og alder som kan tipse meg om HVOR MYE de spiser?
Har prøvd med mye mat og med lite mat, men det gir ikke resultat.
Jeg vil, jeg vil. Men får det ikke til.
Hei :)
Er ikke mann, men drister meg til å svare alikevel :)
Kanskje det kan være en ide å legge ut maten din for noen dager her for da er det lettere å kommentere hva som kan gjøre at du ikke går ned. Også hvor ofte du trener og hva du trener :)
Jeg begynte med Skaldemann i november i fjor og har til nå gått ned bare 10 kg. Men, jeg vet meget godt hva det kommer av: Jeg har ikke klart å kutte ut en veldig gammel (u)vane, nemlig bøttevis med øl i helgene. Det har selvsagt vært lavkarbo-øl siden nov. i fjor, men likevel...
Men tilbake til det du spør om. Jeg spiser mellom 2500-3500 kcal om dagen, med snitt ca midt mellom. Selvfølgelig etter Skaldemanns modell 5-20-75. Det varierer etter hvor sulten jeg er. Noen dager spiser jeg 2 måltider og andre dager 4. Jeg vet at jeg ville gått ned mye mer hvis jeg unngikk helge-fylla. Vekta har stått på stedet hvil siden mars i år, men klærne har faktisk blitt litt større merkelig nok.
Du veier ca 105 kg sier du. Jeg var borti en formel her en gang i tiden. Tror det var Nille som hadde henta ut den fra Atkins:
Vekt / 0,4536 x 10 for minimum kcal
Vekt / 0,4536 x 12 for maksimum kcal
I følge den skal du spise mellom 2315 og 2778 kcal om dagen.
Så er det viktigheten av å drikke nok vann. Får du i deg nok av det?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.