tenkte å prøve denne oppskriften, men hvor mange karber blir det totalt i dette?? er så mange av ingr jeg ikke har her hjemme nå, så får ikke sjekket alt..
1 boks Cottage cheese, moset
1 boks creme fraiche
120g kruskakli
8 ss linfrø
12 egg
3 ts bakepulver(for mye gir bismak)
2 ts johannesbrødkjernemel
1 ts seltin
tenkte å prøve å lage meg noe brødaktigt, som er enkelt og uten for mange mystiske ingredienser.. begynner å bli litt lei egg til frokost.. er dette et greit alternativ?
Orker ikke lete frem alt, men du gjør lurt i å lære deg dette selv :ja:
der inne finner du karbeinnholdet på det meste, så da er det bare å sette i gang å regne :D
ja, bruker den mat på data, men det er så mye som ikke stemmer med innholdsfortegnelsen på produktene syns jeg.. feks Creme fraiche, står det 2,9 på pakken, men kun 2 på det programmet. hva er rett liksom? og egg, har nesten ingen karb på det programmet, mens i torkild sin bok står det 0.8-0.9 pr 100 gr. på programmet rener det 0.2 pr egg, dvs ca 0.4 per 100g.
Pr egg er det ca 0,9 g karbs og det som står må ting du kjøper er rett. Ville heller stolt på det enn på diverse regnetabeller. Er veldig lett å regne ut slike ting selv også.
Har du 50 g creme fraiche så er regnestykket sånn: 0,5 * 2,9=1,45
matvarene du har med å gjøre har så lite karber i seg at det holdet med å telle på fingrene :p
Også står det innholdsfortegnelse på pakka :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.