< Tilbake til oversikten

Sjokolade

K`s choice sa for siden:

Hvilken type tyr dere til når der bare MÅ ha litt? Hvilket merke inneholder minst karbo? Jeg finner ingen som er OK, men har spist litt ChocoMix eller hva den heter, den kjekssjokoladen med rødt og hvitt papir.

Anyone? Jeg SLITER om jeg aldri kan spise litt sjokolade.. Det er min forbannelse i livet :o

Max sa for siden:

Anton Bergs sukkerfrie.

nattfrue sa for siden:

Har prøvd flere typer, men synes den sukkerfrie sjokoladen fra Galler er best.

Smula sa for siden:

Jeg føler din smerte. :ja:
Det jeg har gjort er å gradvis venne meg til mørk sjokolade. Prøvde først sukkerfri, men jeg tåler ikke maltitol spesielt bra.
Før koste jeg meg med Freias Premium Dark 70%, men nå klarer jeg å spise 86% også.
Det beste er å ta et par ruter med sjokolade og dyppe i rykende varm kaffe, så den smelter. NAAAAMMM! :p
70% har 38 gram karber og 86% har 19 gram, hvis jeg ikke hukommelsen min er helt på trynet.

dingpot sa for siden:

Mørk sjokoladeeeeee..............:sikle:

(foretrekker 85% til Lindt eller 86% til Freia/Cote D'or, eller Green&Black)

Lindabtn sa for siden:

Jeg tyr til Cavalier sin med melkesjokolade og nøtter. De synes jeg er best

Magga Dutti sa for siden:

Hvor mye karbo er det i slik sjokolade?
Er det bedre å spise dette enn Atkins barene?
Og vi er alle enige om at de barene inneholder 2 g karbohydrater?
Jeg banker de som lurer meg på dette, for nå har jeg dyttet i meg en hel en.

Lindabtn sa for siden:

Hehe, du slepper å banke noen :p
Er bare 2 effektive karbs i denne :)
Jeg ville spist disse i stede for barene, men det er fordi jeg ikke liker de barene da....

Magga Dutti sa for siden:

Åh, supert. Jeg elsker de barene. Har funnet to typer som er utrolig gode. Smaker ordentlig sjokolade, istedenfor det mørke og kunstige som jeg innbiller meg at de sukkerfrie sjokoladene smaker. Sukkerfri sjokolade liksom. Det er jo en selvmotsigelse.

magdalena sa for siden:

Freias 70% inneholder 30gr karbo og Freias 86% inneholder 19 gram.Altså 3 og 1.9gr pr rute.Og du klarer ikke spise så mye av de heller!Har nettopp lagt min elsk på Freia 86%.
Fant en soyamelk i butikken med 0,1gr pr dl,tenkte og prøve og lage kakao med den en gang jeg fyser:p MEN har aldri smakt soyamelk,så vet ikke om det blir suksess:rolleyes:

Lindabtn sa for siden:

Soyamelk smaker veldig spesielt....
Men den med sukker er, SELVFØLGELIG, god da...
Om du skal lage kakao, kanskje du kan putte bittelitt splenda i?!
Jeg spiste soyaflak med soyamelk før til frokost men da MÅTTE jeg ha litt splenda i og litt syltetøy fra Heistad i for at det skulle bli litt godt.
Men er sikkert sånn: enten liker man den eller så liker man den ikke :p

Løvetann sa for siden:

Lindts Excellence extra thins. 70% mørk sjokolade. Tynne små flak med masse smak. Spiser 2 flak hver dag, til kaffen uten at det ødelegger ketosen. ;)

Vet dessverre ikke i hvilke butikker man får kjøpt denne. :confused: Jeg har bare kjøpt og fått venner til å kjøpe i taxfreebutikken på Gardermoen. :cool:

Ista sa for siden:

Jeg har funnet en sjokolade her i svergie,cloetta med 53g karber,12 sukekrarter og 40 sukkeralkoholer:D Den smaker som vanlig sjokolade og er kjempe god!!:)

niomi sa for siden:

Jeg syns Anton Bergs sukkerfrie er god, jeg. Spanderte på samboer i går, og han lurte på hvorfor i alle dager jeg dyttet i meg vanlig mørk sjokolade - han merket ikke forskjell. :p

Men - hvor mange karber er det egentlig i Anton Berg sin? 3 g pr 100 g, sant?

solsikke sa for siden:

Jeg har kommet over noen gode sjokolader inne i Lillestrøm storsenter, nede i den fruktbua..
Merket heter cachet, dette er en belgisk sjokolade, og denne smaker nett som konfekt, og de hadde mange ulike typer...

NB!!Noen inneholdt mer karb. enn andre..

Men ikke ta for store doser...det betyr rumling, og toalettbesøk=)

Kan og lese litt om sjokolade på denne linken: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17116

hvolga sa for siden:

Jeg har falt helt for den mørke sjokoladen fra sukkerfritt.com.
pr.100gr har denne 50 gr karbohydrater, og 48 gr sukker alkoholer.
dvs 2 karbohydrater pr 100 gr, og platene er 75 gr!
Syns dette er helt topp.
Jeg kjøper denne på meny og rema 1000 butikker...

Cyan sa for siden:

Kjøpte en i går på obs som jeg syns var veldig god:

Cloetta Mörk choklad 72% (pr 100 gram):
Karb: 35 gr hvorav 25 gr sukkeralkoholer og 1 gr sukkerarter
Kostfiber: 13 gr
Protein: 8.5 gr
Fett: 42 gr
Kcal: 510

K`s choice sa for siden:

Takk for gode svar!
Det er sånn at sukkeralkoholer "ikke teller", ikke sant?

Cassie sa for siden:

Korrekt!!! Nå har jeg akkuart kost meg med en sukkerfri Anton Berg, himmelsk:) Lykke til med å finne din favoritt!!!

mini me sa for siden:

Jeg har vært sjokkoman så lenge jeg husker, og sånn er det med alle i min nærmeste familie. Så min måte å håndtere dette med sjokkolade/sukker/karbo suget er å minne meg selv på at dette er et VALG. Jeg må altså ikke ligge unna, men velger jeg å la være å spise det, så blir belønningen større. Føler det er lettere å kunne velge det bort fordi jeg vil, ennå ikke kunne.

Smula sa for siden:

Hvis det er riktig, så inneholder denne her 10 karber per 100 gram. Altfor mye!!
Husk at dagsrasjonen på ketolyse er 15-20 karber daglig, og da bør man ikke bruke halvparten på sjokolade.

Ista sa for siden:

Men så spiser jeg ikke sjokolade HVER dag heller...Å når jeg spiser så er det 2-3 ruter på lørdag så det er nok ikke noe stort problem....

Ista sa for siden:

Hehe....Jeg svarte på feil innlegg,men jeg så å si samme sjokolade i svergie...Leste litt fort her....

Cyan sa for siden:

Vel, jeg spiser ikke hele plata, og jeg spiser ikke hver dag, og jeg følger ikke ketolysekuren (riktig enda) ;)

Cyan sa for siden:

Og først nå så jeg at denne tråden var under ketolysekurforumet, så da bør det jo selvsagt være ketolysevennlig sjokolade. Men uansett var poenget mitt at man trenger ikke nødvendigvis å spise hele plata (og gjør man det tror jeg de fleste nok kan sette seg trygt ned på doskåla og bli der ;)). Har man et behov for å trykke i seg 100 gram sjokolade i en smell, så er antakelig ikke lavkarbo helt greia :)

Runegutt sa for siden:

Har gått lei sjokoladene fra Sukkerfritt, samtlige av dem.
Anton berg sin sukkerfie er nyyydelig.
Og har funnet endel 75-90% som er bra i begrensa mengde (greier ikke spise mye av dem)
Spiser peanøtter når jeg skal ha Lørdagsknask, og av og till Fleskesvor.

Ellers er yoghurt 0,0 fra Youplet avsindig god.

Soyaflokker må jeg til Sortland for å få tak i, men er supert det også.

bofse sa for siden:

Jeg stor koser meg med Atkins barene jeg. Savner ikke vanlig sjokolade.
Litt rart å tenke på, før spiste jeg opp en av de store melkesjokoladene til kvelds. :D

Elanessë sa for siden:

Jeg bare ELSKER Atkins sjokolade da. Ikke barene, men faktisk helt vanlig sjokolade. Tror den har 1 karb per 100 gram, og sjokoladen der veier vel ikke 50gr engang? Den er farlig god!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.