< Tilbake til oversikten

Personvekt

Photobscura sa for siden:

Hei! Jeg har nå endelig bestemt meg for å gå til innkjøp av det skumle baderomsinstrumentet. Har bare veid meg hos legen, og ellers målt meg, men nå føler jeg at jeg trenger litt mer koll.

Kan noen anbefale en forholdsvis billig vekt, helst under trehundre spenn (har et ganske stramt budsjett om dagen), gjerne digital, og om den måler fettprosent i tillegg? (enn hvor nøyaktige de er i den prisklassen) så er det bare finfint!
Så noen på nettsidene på Clas Ohlson, men de fleste er ute av produksjon.

Jeg bor i Oslo, så jeg har tilgang til de aller fleste butikker :)

Jeg har fått sterk fraråding fra Ikea-vektene, de er visst litt humørsyke.

Aline sa for siden:

Jeg har en glassgreie fra chlaes :) Veldig fornøyd med den (bortsett fra at jeg ikke går ned... :p)

JenJen sa for siden:

Har en sånn Ikea-vekt, og den funker helt fint :) Om den viser rett tall vet jeg ikke, føler ikke for å dobbeltsjekke :D

Lava sa for siden:

Kjøpte vekt på apotek før jul,
og gav til datter. glass, kul sak
under 300,-

Disse dere snakker om, Aline og Tullehøna, er det med fettprosentmåling? Og hvilken apotek-kjede?

Aline sa for siden:

Nope, men den viser differanse fra forrige måling :)

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg kjøpte en på coop, til en 300,- som viser fett% - men om den egentlig viser fett% eller bare tror den viser fett%, ja det er en annen sak.
veide hele familien da jeg fikk den, lagret innstillinger og sånt, og hvis den vekta stemmer, har min kjære en fett% på under 10.... Greit han er tynn, men det er feil, må jo være feil. Og min fett% varierer jo værre, alt fra 30 - 34% i samme uke.
tror egentlig bare disse virkelig gode Tanitavektene som kan måle fett% skikkelig.

Det er jo mest for moro skyld. Legen brukte fettklype på meg en gang, det er vel egentlig det som er mest nøyaktig :)

Coop, du. Vanlig Coop, eller? Lurer på hvilken som er nærmest her. Kan egentlig ikke huske å ha sett en eneste Coop-butikk i Oslo...

Anne sa for siden:

:lol: Bytt vekt!

Lindabtn sa for siden:

vet det er en coop butikk på Tøyen :p
Men det er fordi jeg akkurat har vært der, men det var en rein matbutikk, du skal sikkert på en coop obs eller nnoe sånt tenker jeg :D

Løvetann sa for siden:

Jeg vet ikke, men kanskje du skal vente med innkjøpet til budsjettet er romslig nok til en skikkelig vekt? Vet ikke om du egentlig får glede av en billig vekt, som sannsynligvis er mindre pålitelig? :confused: Jeg oppfatter deg som noen numre for seriøs til det …

Jeg kjøpte for fem år siden en Soehnle-vekt som da kostet rundt 1300 kroner. :eek: Grisedyrt men jeg hadde penger akkurat da. Er veldig fornøyd med funksjonaliteten, den er veldig pålitelig. Men nå skulle jeg selvfølgelig ønske at jeg hadde kjøpt en Tanitavekt, så jeg kunne holdt styr på fettprosenten … Sukk. :)

Mamma og pappa har en vekt fra CO som de kjøpte for 250 kr. Pappa er petimeter, og prøvde den flere ganger om dagen over lengre tid, og påstår den er pålitetelig som som et fjell.
Det er ikke alltid prisen det går på. Om jeg skal trå skikkelig til, så har jeg ikke råd til vekt før etter jul, liksom, og da er poenget borte, ettersom jeg har en stor agenda med melkefri diett og eventuell medisinering mot insulinresistens ved månedsskiftet, og trenger mer koll på saker og ting. Det MÅ ikke være fettprosent, som sagt kan jeg få målt det hos legen med klype, akkurat dèt er mer for moro skyld.

Løvetann sa for siden:

Nei, det er vel ikke alltid prisen. Du har nok rett i det.

Jeg kan ikke fordra CO etter to uheldige erfaringer derfra :mad:: først en brødrister der knotten på skyvespaken datt av ved første gangs bruk og så en oppladbar drill der batterienheten tok fyr ved andre gangs lading. :eek: Gubben, derimot, er ihuga CO-fan. Så det blir noen basketak mellom oss utenfor inngangen, da vet du. Men nå sporer jeg visst av … :D :D :D

nattfrue sa for siden:

Ligger en Coop Obs Hypermarked på Økern/Løren.

Gerd sa for siden:

Jeg kjøpte vekt til 99kr på Rema1000.
Den er digital, viser hele og halve kilo.

Og jaggu har jeg gått ned på den! :D

Vibeke-67 sa for siden:

Coop Obs ja :lol:
Lite konkret jeg var ja.
Går ned bittelitt på den da. Men gikk ned masse bare på å besøke min søster på nesodden! Hadde jo rast ned 2 kg vet du, og veide 79 kg! :heia:
Liker den vekta der altså. la på meg sørgelige 2 kg bare på å ta toget vestover igjen...sukk.
men det er dog bedre enn min gamle vekt hvor jeg veide 86 kg leeenge, og fortsatt veier 86 kg. Tror alle veier 86 kg på den, uansett!

Mosepjusk sa for siden:

Den har jeg også! Veldig fornøyd med den :)
Liker at den viser differanse fra forrige måling!

Elanessë sa for siden:

Har kjøpt min åp Clas Ohlson

Karenina sa for siden:

Jeg kjøpte en digital vekt på Expert i Markveien til litt under 300. Veldig fornøyd med den,men den viser ikke fettprosent da.. Jeg har en IKEA-vekt og, og i følge den så veier jeg HELE 19 kilo!!!:stuart:

Gracella sa for siden:

:eek::eek::eek:

NSB kan være grusom mot sine kunder i blandt...:D:D:D

Paradis-Oscar sa for siden:

LOL! :p

Gracella sa for siden:

Jeg har dessverre ikke noen gode og billige vekter å anbefale. Jeg kjøpte en til ca 700 og den var jeg strålende fornøyd med i et års tid - deretter begynte den å få nykker.
Jeg måtte veie meg 3-5 ganger eller helt til den viste samme resultat tre ganger på rad. Resultatet kunne variere med opp til 2 (!) kg. Ingen god vekt, mao.

Fettprosentmålingsvekter uten håndtak måler deg bare fra fotsålen og opp til hoften (ca) og ned igjen i den andre foten - så man får ikke helt den rette fettprosenten... Man har gjerne litt mer fett på lårene/baken enn på resten av kroppen ;).
(Men dette vet dere vel)
Jeg ville nok anbefale en tanitavekt hvis man skal bruke en slik litt seriøst. Sjekk nettbutikker i f.eks England, der kan du få en tanitavekt ca 1000 kr billigere enn i Norge. Vet ikke helt hva det blir totalt med toll da...

Ikke jeg :o Om det er sånn det funker, så vil jeg komme "dårlig" ut av det, ettersom jeg har spikerlår og knokkelrumpe, fnis. Alt fett jeg har på kroppen er konsentert på ryggen og magen, gitt. (Søstra mi pleide å kalle meg kjøttbolle med spaghetti, ah, the love of a family :rolleyes:)

Budsjettet mitt er uansett på trehundre kroner. Den med minne fra forrige veiing hørtes interessant ut! Så lenge den skinny kjæresten min holder seg unna, han veier nok et par kg mindre enn meg.

Mosepjusk sa for siden:

Ja, også viser den nedoverpil eller oppoverpil!
Det er jo selvfølgelig bare morsomt når det er nedoverpil :p

Gracella sa for siden:

:d:d

Gracella sa for siden:

hvor ble lol-emoene min av???

:D:D

Lava sa for siden:

Viser ikke annet enn kg den jeg kjøpte på apotek1

men husk å ha stabilt underlag dere da, når dere veier dere,
min oppfører seg tullat hvis den står på teppet ol,
så flatt hardt gulv må til.

magdalena sa for siden:

Kjøpte en glassvekt fra Vitus apotek rundt juletider i fjor.Den kostet 249 kr og viser vekt,bmi og fettprosent.Man programmerer høyden sin,alder,kjønn og navn på den.Tror den kunne lagre opptil 8 personer.Ganske fornøyd med den,men tar fettprosent målingen med en klype salt,men morro og følge med på bmi også.

Dersom det stemmer det med fettprosenten, at den bare måler opp mot hoftene, så kan jeg i det minste late som om alt er på stell der :p. Jeg har nesten ikke underhudsfett i leggene, så det kan jo bli interessant.
Men skal sjekke med Vitus-apotekene.

Gracella: Det blir sånn når du skriver så lite, av en eller annen grunn...

Nå ringte jeg Vitus, men fikk beskjed om at med mindre jeg bodde i et hus som er hundre prosent i vater, så kunne jeg bare glemme det. De hadde bare i den butikken (Byporten kjøpesenter) fått 25 stykker i retur, og selgeren jeg snakket med hadde ikke en gang fått den til å fungere korrekt i sitt nyoppusede hjem. Jakten fortsetter :o

magdalena sa for siden:

Merkelig.. Min fungerer gullegodt den:confused: Var jo egentlig skeptisk med tanken på at den er så billig og samt litt mer avansert enn en vanlig badevekt,som gjerne er i samme prisklasse,men jeg gav den en sjanse,og har ikke angret på det!:)

The Cat sa for siden:

Hmm, vi har nettopp kjøpt ny vekt til 499 på Expert...jeg gikk fra badet til stua for å fortelle Mannen at jeg hadde gått ned 2,2 kg siste uka, med da jeg kom tilbake til badet hadde jeg lagt på meg 700gram igjen... Er det grunn til retur?? Syns det er for dumt å skulle betale såpass mye for noe som varierer så mye når en veier seg flere ganger på rad (-og det gjorde jeg av gammel vane fra den gamle vekta...)

Ja! Lever den tilbake! Hui! Med mindre du bor i et stort slott, og du måtte gå veldig langt, typ gjennom fjorten speilsaler for å fortelle mannen din om det, sånn at du fikk masse muskler på veien :lol: Sorry, sengetid nå!
Skal på Clas Ohlson og se på vekter i morgen. Oooh! Spennende!

The Cat sa for siden:

My home is my castle... ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.