< Tilbake til oversikten

Skal til Svergie, noen tips?

Ista sa for siden:

Skal til Svergie i morgen å lurer på om det er noe nyttig jeg kunnet handlet med hjem.Skal se etter Atkins barer tenkte jeg,og protein pulver!!!
Vet dere om noe lurt som kunne vært greit å fått med seg?????
Nå bor jeg i Nord Norge,så det er ikke den aller største butikken vi skal på altså...hehe!!!:D:D

Gerd sa for siden:

Bacon, kjøtt, kjøttdeig, ost....

mini me sa for siden:

Ja, jeg bor nå "litt" lenger sør enn du gjør, og veit at i Maximat butikkene, så selger de amerikansk gele som heter Jello. Den har dem også i sukkerfri 0carbs versjon. Den syntes jeg var lettvinn og god. Har jo til maaange deserter i en pakke.
Så lønner det seg å kjøpe egg i Sverige. Og vaskepulver... hihi... men ikke spis!!!
Meieriprodukter generelt er også billigere der enn her.

nattfrue sa for siden:

Kyllingfilet pleier å være veldig billig sett opp mot norske priser. Anbefaler også å kjøpe storfekjøtt, gjerne de billigste typene. De egner seg ikke til biff, men er veldig gode å lage biffgryte av, hvis kjøttet får koke en stund. Billig kjøtt av "lavere" kvalitet er seigt og må kokes for å bli mørt, men har samtidig mye mer smak enn type indrefilet. (Begge deler av samme årsak - muskler som har jobbet mye smaker best, men er også mye seigere/har mer bindevev som må brytes ned).

Bacon, selvfølgelig, og kjøttdeig - eller karbonadedeig, helst. Karbonadedeig er bedre enn kjøttdeig, men prisen er også høyere. Men med Sverige-priser pleier det å gå greit å kjøpe masse :)

Også ost, da :)

Ista sa for siden:

aaaa....takk for tips!!!Greit å ha noen peke pinner :D

Belseblubb sa for siden:

Rema1000 i Svinesund har de billigste kyllingfiletene. 2 kg for 89 kr. =) For de som handler litt lenger sør...

Elanessë sa for siden:

Om du spiser litt sukkerfritt godteri i ny og ne (slik som meg :o) så anbefaler jeg å sjekke det ut i Sverige ja. Da jeg var i sommer så jeg at de har rader med sukkerfritt i smågodthyllene sine der - med samme pris som annet løsvekt der! Jammen har Norge noe å lære der ja...

Ellers finnes det en del gode pølser! Sjekk ut pølsediskene og les på karber. De har både til 1,2 og 3 karb. Bedre enn de fleste våre på 6.

Gerd sa for siden:

Bøklunder pølser kjøper jeg i Sverige. 0,5 karber pr 100g. Koster litt, men de er kjempegode :ja:

Siss1 sa for siden:

Jeg pleier å kjøpe BERNAISESAUS der! De har knallgod, hjemmelaget saus uten sukker, så og si karbfritt! Vet jo ikke om de har det så langt nord, men verdt å se etter!

Max sa for siden:

Jeg har enda ikke funnet Atkinsbarer eller lignende i Sverige, og vi handler en del der, ettersom vi ikke bor langt fra grensa. Men, ingen "harry-handle-butikker" av størrelse å snakke om her da ;)

Pleier handle bacon, kjøttdeig, ost, meieriprodukter (mye bedre utvalg, f.eks. creme fraiche med smak, større bokser Cottage cheese osv). Sukkerfritt snop kan man også finne mer av. Ellers handler jeg litt forskjellig til resten av familien man ikke pleier finne i dagligvare her; pasta og ris i grove varianter, de har veldig bra utvalg, til en rimeligere penge enn her. F.eks. også ferdig grov pannekakerøre, stort sett finnes det mer sunne ferdigmat-alternativer der enn her, synes jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.