xeena82 sa for siden:
Det står jo hvilke grønnsaker man kan spise, men kan man velge om man vil frese dem på panna i olivenolje eller om man vil koke dem? (for jeg liker ikke kokte grønnsaker).... hm....?!! :confused:
xeena82 sa for siden:
Det står jo hvilke grønnsaker man kan spise, men kan man velge om man vil frese dem på panna i olivenolje eller om man vil koke dem? (for jeg liker ikke kokte grønnsaker).... hm....?!! :confused:
Gerd sa for siden:
Jeg er heller ikke glad i kokte grønnsaker. Men steker de i smør :sikle:
Photobscura sa for siden:
Du kan gjøre som du best liker, koke eller steke. Men jeg ville valgt meieri/setersmør framfor olivenolje, da den lett forringes og blir dårlig ved høye temperaturer.
Det er masse forslag om hvordan man kan tilberede grønnsaker her inne, let litt i oppskriftsforumet :)
xeena82 sa for siden:
takk for svar:) skal sjekke ut oppskriftene her inne, i tillegg til at jeg har boka slank med ketolysekuren (er ikke sååå mange oppskrifter der)... :) smørstekte grønnsaker er også godt...:)
Georgine sa for siden:
Jeg spiser kun rå grønnsaker, kokte smaker som tja... pføy? :lol:
Gerd sa for siden:
Ovnsbakte grønnsaker er også godt. Og kutte opp forskjellige grønnsaker og steke sammen med fisk, kylling eller kjøtt i en ildfast form er :sikle:
Lindabtn sa for siden:
Ja det er digg :ja: Eller bake de i folie sammen med mye smør og friske urter
vilya sa for siden:
Det er kjempegodt å smørdampe grønnsaker. Ha de i en kasserolle sammen med litt vann, salt og smør. Ha på lokk og kok i noen minutter. Kan være lurt å blansjere de hardeste grønnsakene først.
xeena82 sa for siden:
Hva er å blansjere?
Paradis-Oscar sa for siden:
www.artoftaste.no/servlet/region?name=visOrd&p_phrase=Blansjere
:)
xeena82 sa for siden:
takk for det ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.