< Tilbake til oversikten

Grønnsaker på ketolysekuren!?

xeena82 sa for siden:

Det står jo hvilke grønnsaker man kan spise, men kan man velge om man vil frese dem på panna i olivenolje eller om man vil koke dem? (for jeg liker ikke kokte grønnsaker).... hm....?!! :confused:

Gerd sa for siden:

Jeg er heller ikke glad i kokte grønnsaker. Men steker de i smør :sikle:

Photobscura sa for siden:

Du kan gjøre som du best liker, koke eller steke. Men jeg ville valgt meieri/setersmør framfor olivenolje, da den lett forringes og blir dårlig ved høye temperaturer.

Det er masse forslag om hvordan man kan tilberede grønnsaker her inne, let litt i oppskriftsforumet :)

xeena82 sa for siden:

takk for svar:) skal sjekke ut oppskriftene her inne, i tillegg til at jeg har boka slank med ketolysekuren (er ikke sååå mange oppskrifter der)... :) smørstekte grønnsaker er også godt...:)

Georgine sa for siden:

Jeg spiser kun rå grønnsaker, kokte smaker som tja... pføy? :lol:

Gerd sa for siden:

Ovnsbakte grønnsaker er også godt. Og kutte opp forskjellige grønnsaker og steke sammen med fisk, kylling eller kjøtt i en ildfast form er :sikle:

Lindabtn sa for siden:

Ja det er digg :ja: Eller bake de i folie sammen med mye smør og friske urter

vilya sa for siden:

Det er kjempegodt å smørdampe grønnsaker. Ha de i en kasserolle sammen med litt vann, salt og smør. Ha på lokk og kok i noen minutter. Kan være lurt å blansjere de hardeste grønnsakene først.

xeena82 sa for siden:

Hva er å blansjere?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.