< Tilbake til oversikten

Noen som ha gått fra ketolyse til weight watchers?

Momsa sa for siden:

har sklidd ut på ketolyse de siste ukene, og er lei. vil fortsatt ned i vekt, og weight watchers har fungert veldig bra på meg før. lurer på å konvertere til det, men fortsatt prøve å holde meg unna de verste karbofellene som pasta,ris osv. kanskje spise fedon brød innimellom.

noen med erfaring på dette feltet? ev fra lavkarbo generelt over til weight watchers?

Flisa sa for siden:

Hei Momsa.
Der er du jo. Har lurt på hvordan det har gått med deg!!!
Har ingen erfaring med å bytte, men har gått på en skikkelig smell i dag :-( Men jeg skal komme inn i det igjen, for jeg har fått kommentarer på at jeg ser mindre ut og det motiverer :-))
[color=#ff00ff][/color]
Du har vært flink så lenge, gi ikke opp enda, se det ann 2 uker til, så er du sikkert kommet over det verste, men det er verdt det når kiloene fyker av...
[color=#ff00ff][/color]
Lykke til uansett hva du gjør!!!
[color=#ff00ff][/color]
God klem fra meg

Momsa sa for siden:

nei så koselig at du har tenkt på meg da!:)
har spist sånn ca ketolysemat de siste ukene, men så har det sklidd ut. jenta mi ble 2 år igår og det har blitt masse søtsaker og dritt, rtt og slett. sjekka vekta i dag, ikke gått opp. enn så lenge ihvertfall...
tror det blir vanskelig å komme inn i ketosen igjen, og er så lei av å måle alt så nøyaktig.
tenker at det uansett må være bedre at jeg gjør NOE, enn å droppe helt ut. sliter noe innmarri med motivasjonen ifht ketolyse nå,sikkert på grunn av utskeiingene,men..
har også fått kommentarer på at jeg har gått ned:). ikke mistet så mange kilo, men cm-og det er jo ett fett;).

drit i den smellen din, du kommer til å rette opp den på null komma niks!

godklæm tebake;)

Photobscura sa for siden:

For å si det sånn; Søstra mi gikk ned tjue kg på Viktvektarna (som er den svenske versjonen), og det var IKKE ved å spise søtsaker, heller tvertimot, det var ved å slutte å drikke et par liter cola om dagen som hun hadde gjort i årevis, spise strikt etter en matplan og å trene HARDT! :o
Jeg vet ikke om å bytte filosofi har noe for seg, når jeg ikke ser grunnen til at du gjør det. Om du er lei av fettet, vil spise mer frukt etc, så ser jeg det. Men WW er et strengt kaloriregime på linje med GR, det vet du sikkert, om du har fulgt det før.
Det aller vikigste er jo hvilket kosthold som får deg til å føle deg vel, fysisk sett også, ikke bare får deg ned i vekt! :)

Momsa sa for siden:

sa vel ikke at jeg har tenkt å spise søtsaker i håp om å gå ned?? har blitt det i det siste ja, hatt en real sprekk. målet og hensiktener å komme igang med "kur" igjen, slik at jeg fortsetter den tankegangen jeg har hatt ang livsstilsendring (minus sprekk da).
og grunnen er at jeg sliter med å få i meg mye fett og savner frukt veldig mye ja. kjenner godt til hvor strikt det er på ww, men som jeg føler det nå er det mindre strikt ifht ketolysen.

får se hva det blir til, er så lite motivert til å kjøre i gang full ketolyse igjen, akkurat nå ihvertfall. tror det skal myyye til før at kroppen min går i ketose igjen, og har rett og slett entor aversjon mot å begynne å telle til 15 karbs igjen!
;)en tanke som har slått meg er jo om det kan bli så jeg legger på meg igjen, da det blir en litt ny innstilling for kroppen.

nej inte vet jag! den som lever får se...

Momsa sa for siden:

"entor" aversjon?? EN STOR, skulle det vel være :D

Cyan sa for siden:

Hva med å prøve en mellomting? Type Fedon eller South Beach?

Jeg tenkte jo det, forsåvidt. Jeg så bare ingen begrunnelse for å gå over til WW ;) Men når du sier det på den måten, ser jeg greia.

Nå er jeg litt enig i det Cyan skriver, men uansett hva du gjør, så er det en god idé å gjøre det i en overgang, for kroppens beste :) Lykke til uansett hva du gjør!

Momsa sa for siden:

hmmm,kjenner ikke til disse her noe særlig. man kanskje verdt å sjekke ut,spesielt hvis de er en mellomting! takk:)

Momsa sa for siden:

ja du photo, du photo;)
har så mange kloke ord, og får meg alltid til å tenke!:) (kompliment altså!)
er litt redd for det med at kroppen ikke trenger å like denne ideen like godt som jeg.. så nå er jeg blitt litt motivert etter å ha lest deres svar og andre innlegg, at jeg tror jeg prøver litt til på ketolyse før jeg gjør noe annet.

herremalla, jeg er ram ass

hilsen fra virrevirrevapp:D

Det er lett, og ikke minst helt menneskelig å bli forvirret, motløs etc. Derfor jeg er så glad for dette forumet. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten :)

Takk for komplimentet, det er veldig fint å høre :suss:

Flisa sa for siden:

Jepp, jeg er påa'n igjen i dag jeg Momsa. Ble veldig DÅRLIG i magen etter den lille sprekken min i går. Og ønsker for all del ikke det... Jeg har vært MYE plaget med magen, men på ketogen kost er magen perfekt.... :-) Utrolig deilig.

Jeg begynte dagen med en løpetur, det var deilig... Etter at barna var levert på skole og barnehagen ja...
Fri i dag........ Jippi....

Lykke til med ketogen mat igjen, savner forresten også frukt VELDIG!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.