< Tilbake til oversikten

Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..!

Celba sa for siden:

Har gått på ketolyse kuren nå i 4-5 uker og jeg har gått ned 3 kilo,men i de siste ukene står vekta helt stille og jeg har til og med gått opp i vekt,er helt frustrert.....hva kan det være???

Jeg følger kuren til pungt og prikke,tar ketostix for å sjekke og den slår ut helt riktig.
Jeg er aktiv og går mye tur men kan jo ikke bare være det heller???

Kan noen hjelpe meg????

Distrea sa for siden:

uten å vite hva du spiser eller hilken filosfi du følger er det ganske umulig å svare.

men ett råd er. Hold deg til REN mat, ikke erstattningsprodukter(bakst og godis)

:)

Distrea sa for siden:

så nå at du følger Ketolyse :) Så da har du lest boka regner jeg med.
Det har ikke jeg :o:o

Celba sa for siden:

Hei
Ja jeg har lest boka....leste boka eller bøkene til Sten Sture Skaldeman.Kjempe bra og innspirerende...
Spiser bare rein mat,mye egg,kjøtt kylling,holder meg til grønnsaker over jorda.Fløte bruker jeg i maten.Laget ketosebrød....spiser ikke noe som "ulovelig".
Men kan det ha seg at jeg har mensen,har ikke lagt på meg før i mitt gamle kosthold men kan jo hende det kan være det nå????
Er fryktelig frustrerende.....:confused:

nattfrue sa for siden:

Kroppen binder gjerne litt vann under mensen (for noen også under eggløsningen). Jeg vet ikke hvor mye du har gått opp, men hvis det ikke er snakk om flere kilo, så vil jeg tror at det kan skyldes dette. Drikker du nok vann, forresten? Vann skal vann fordrive, faktisk - hvis du drikker lite, har kroppen en tendens til å klamre seg hardt til det vannet den får.

Og ikke minst - veier du deg under like forutsetninger hver gang? (Vanligst er vel om morgenen, etter at man har vært på do.) Vekten kan svinge en god del innenfor et døgn, det betyr ikke at du har gått opp i fett.

Celba sa for siden:

Drikker nok litt lite,det har jeg alltid gjordt.Ikke så veldig gla i vann men jeg prøver å drikke så mye jeg orker.
Men jeg skal ta meg sammen.

Er nok mensen som skylder at litt over en kilo er ekstra på vekta....er bare så frustrerende for nå har jeg stått stille litt og det er så kjedelig.tror liksom at det er noe galt jeg gjør....
Nei nå er det vekta bare en gang i uka.....blir så stressa av den konstante flyinga på vekta.
Er så rart men en ønsker liksom resultat med en gang når en skal gå ned noen kilo,er som jeg sa til mannen min,føler jeg har gått på kuren i mange måneder....vil bli slank nå...hehe!!!:):)

Hannehk sa for siden:

Jeg gikk opp med en gang jeg innførte brøderstatning. Bare et tips tilfellet du ikke finner ut av det. :)

Cyan sa for siden:

Jeg ville satset på at det er mensen som gjør det. Om du ikke har reagert på det før, så kan det kanskje være at du reagerer på det når du er i ketose? Det er vel slik at man mister en del vann når man går i ketose, og siden man samler vann under mensen gir det kanskje mer utslag på vekta i ketose enn når man ikke er det...? Jeg vet ikke, men det var bare en tanke :)

Hvis du fortsetter å stå stille eller gå opp i vekt kan det kanskje være en ide å telle kaloriene du får i deg (hvis du ikke gjør det allerede)?

Mia-Maria sa for siden:

Usj, jeg vet hvordan du har det. Jeg går på lavkarbo, har fått meg personlig trener og har trent 3-5 ganger i uken i 4 uker. Følger en kostholdsplan med 1500 kalorier. Jeg ser jeg har fått muskler, men vekta viste idag bare 1 1/2 kilo nedgang. Jeg er så trist og demotivert :(

smgj sa for siden:

Bruker dere målebånd? Selv om fettet smelter bort fra kroppen er det ikke sikkert det slår ut på vekta. :)

Mia-Maria sa for siden:

Nei, men hvor mye muskler kan jeg ha fått på 4 uker....... nå vil jeg bare trøstespise en sjokolade bolle. Kanskje jeg bare skal trene kondisjon

smgj sa for siden:

Jeg kan ikke svare på det, men om du ikke bygger muskler med den treningsmengden du har er den enten bortkastet eller du trener feil. Du kan iallfall være helt sikker på at det ikke blir bedre av å trøstespise på seg mer fett. rister deg vennlig i nakkeskinnet ;)

Hvorfor tror du at du skal gå ned raskere enn 1,5kg på 4 uker forresten? Det tar deg i så fall 4-5 måneder å nå målet ditt. Ikke så ille det, vel? Og MYE bedre enn å gå opp.

Om du har valgt en filosofi som er så langt unna hverdagen at du ikke klarer å leve på den i et lite halvår så er det sannsynligvis du som stiller for høye krav.

Husk at du også skal bygge vaner som hjelper deg å vedlikeholde vekta etter at du har nått målet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.