< Tilbake til oversikten

Hvor lite karb før man er i ketose?

Adaware sa for siden:

Hvor lite karbohydrater må man spise for og være i ketose egentlig?
Er det selve ketosen som gjør at man går ned i vekt eller er det om og gjøre og ligge på rundt 20karb om dagen?

nellie sa for siden:

Det er veldig individuelt hvor mye karber du kan spise og være i ketose.
Men at man er i ketose, betyr ikke at man går ned.
Hvis du har valgt en filosofi, så lønner deg seg å følge dens retningslinjer.
Er forskjellige anbefallinger fra kur til kur=)

Adaware sa for siden:

Nei det var bare et generelt spørsmål egentlig :)

nellie sa for siden:

jeg teller ikke karber, men spiser mellom 50 og 100 om dagen og er i ketose.

Nille sa for siden:

På langt nær de fleste går ut av ketose rundt 45-50 karber pr dag. Det er tilsvarende Atkins vedvarende/vedlikehold eller Lindberg. At man har utslag behøver ikke bety at man er i ketose, men at man har spist mye fett. Da har man ketoner i urinen, men det betyr ikke at man tar av eller at kroppen er i en ketogen tilstand og brenner KROPPS fett. Det er nok noen som er i ketose over 50 og, men det er uhyre skjeldent.

Les mer om ketose i post nr. 1 her; Alt du har ønsket å vite om ketose

nellie sa for siden:

Hmmm.
Jeg holder meg jo til Lindberg og får utslag.. Spiser da ikke såååå mye fett.
Men forbrenner sikkert ikke noe da=)
Holder meg vel ikke konsekvent til 50-100 karber heller. noen dager kan det bli ned i 20.. men som oftest rundt 50. Av og til 100.

Nille sa for siden:

Hadde du spist rundt 100 hele tiden hadde du ikke vært i ketose hele tiden. Det er få som er det, men du kan jo være en av de få ? Regner med at du vipper litt ut og inn. Du må ikke være i ketose for å ta av heller, bare så det er sagt. Lindberg er et flott alternativ og om du er i/utenfor ketose har lite å si på det nivået.

Lindberg er (også i følge Fedon selv) IKKE en ketogen diett.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.