Her er et som slo meg i bakken første gang jeg leste det:
"Hva er tyngst? Vekten av disiplin for å nå alle dine mål i livet? Eller vekten av anger når du sitter som gammel og ser på alt du ikke fikk gjort i livet pga mangel på disiplin? Den ene kan måles i gram, den andre i tonn!"
"Ikke gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. Deres smak behøver ikke være den samme." George Bernard Shaw
Jeg liker denne, for den sier noe om at vi ikke skal behandle våre medmennesker kun ut i fra oss selv og vår egen erfaring.
Mennesker er komplekse vesener, og jeg tror vi unngår mange misforståelser ved å ikke bare måle eller dømme andre ut fra akkurat det vi selv har erfart i livet.:)
Liker denne!
Nille sin blir jeg alltid glad av å lese!
Liker denne og - verdien av å sette andre like høyt som seg selv blir aldri gammel :)
"Den som vil eventyret skal også få oppleve det i forhold til sitt mot!"
Ellers synes jeg Frank Zappa alltid har noen artige ytterpunkter på lur:
"Whatever you have to do to have a good time, let's get on with it, so long as it doesn't cause a murder."
Det høres kanskje litt sånn halvdeprimerende ut, men det jeg mener med det, er at man i stedet for å la seg plage av at man ikke kan styre omgivelsene, bør fokusere på å styre hva man velger å gjøre og hvordan man velger å tenke. Andre menneskers respons er gjerne basert på hvilken vibb man sender ut selv :)
Snille barn ber ikke om noe - og får ikke noe.
(lønner seg ofte å være litt frekk.. )
Om hundre år er allting glemt.
(det er ikke alltid så farlig å drite seg litt ut, ta noen sjangser og gidd i alle fall ikke å sitt hjemme å gremme i etterkant)
Og til vedkommende som synes det er greit å være grine-jente.. Håper det ikke var alvorlig ment.. Synes det er en uting at vi jenter bruker tårene våre som våpen og overtalelsesmiddel. Bør kunne handle opp med slike problemer på en saklig måte, så får vi spare tårene til de gangene det er noe å gråte for... Det gir mer respekt for oss som kjønn!
Gresset er grønnest der du vanner det.
[size=3][/size]
Snille jenter (og gutter) kommer til himmelen.
Vi andre kommer dit vi vil.
[size=3][/size]
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Bestemoder'n har et uttrykk ho bruke når ho har lyst å komme med en krass kommentar, vet kje heilt om den funke så bra (eller kanskje den gjør det) for oss lavkarbo-folk....
Am I lost? The speed of the Earth in its orbit around the sun is 29.79 kilometers per second. The Sun and the solar system are, in turn, in orbit around the center of the Milky Way galaxy. The orbit takes about 225 million years and currently the direction of this motion is in the general direction of the bright star Vega in the constellation Lyra The Harp. The speed of this motion relative to stars near the Sun is 19.7 kilometers per second, however, the Sun and Vega along with other local stars are orbiting the center of the Milky Way at a speed of 225 kilometers per second. The entire Milky Way is, in turn, in orbit around the Virgo cluster of galaxies located 19 million parsecs away. The speed of this motion is about 365 kilometers per second. You try calculating my speed and direction..of course I'm lost..
...og venninna mi sier; no finance-no romance:lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.