Håper jeg får lov til og linke til et annet forum, det er ikke noe rent lavkarbo forum osv men et generelt trenings og kostholds forum.
Det er jeg som er trådstarter og har samme brukernavn der som jeg har her for den observante leser. Tenkte noen her også ville lese om det som blir skrevet av flere kloke folk her.
På langt nær alle som spiser lavkabo går ut av ketose ved rundt 45-50 gram karber pr dag. Jeg har aldri hørt om noen som er i ketose rundt 100 - så det er i så fall ganske skjeldent. Det er mulig de har fått utslag på stix, men da er det heller på grunn av fettrik kost og ikke fordi kroppen er i ketogen tilstand. Stix viser bare at det forbrennes fett, ikke hva slags fett eller hvor det kommer fra.
Av innlegget ditt på det andre forumet sier du at du spiser 15-20karber pr dag. For en mann på 85 kg som trener er det for lite. Du bør absolutt ikke ligge under 20 pr dag. Du tjener ikke noe på det m.h.t. vektnedgang. Det eneste du oppnår er at du blir slapp fordi du spiser for lite.
LindaG84 har tydeligvis ikke satt seg inn i Atkins dietten i det hele tatt, og undersøkelsen hun viser til er helt på jordet. Det står klart og tydelig i alle Atkins bøker at; Du skal spise MINST 20 gram karbohydrater pr dag. hvorav hovedvekten SKAL bestå av grønnsaker ! Hun snakker om bare kjøtt & bacon og smør. Det er dessverre ukeblad oppfatningen av Atkins og så langt fra sannheten en kan komme. Spiser du korrekt Atkins er tallerkenen ganske så grønn ! Hun sier også mye annet rart, bl.a dette med fiskebollemuskler og årsak. Jeg vet om flere PT og dessuten proffe kroppsbyggere som spiser ketogen kost. Ikke hør på hennes råd !
Malaki hørtes ut som en reflektert person med litt peiling. Beefcake høres også oppegående ut. Ellers er det flere her inne, bl.a. Hede, som har peiling og erfaring fra lavkarbo og trening.
Det kom noe uklart fram i den tråden jeg linket til, jeg sikter til en ketogen kost men slik at flere skulle forstå hva det innebar skrev jeg atkins og det funka jo i og for seg men skulle ha spesifisert det i det første innlegget mitt :)
Jeg ligger på rundt 20karb nå og kan ikke si jeg føler noe slapphet men det kan være fordi at det bare er andre dagen enda.
Dessuten er jeg ikke aktiv i trening enda bare så det er sagt, det var et tenkt tilfelle bare.
CKD-dietten er veldig populær blant de som er opptatt av muskelbygging i tillegg til slanking. Den var iallefall veldig populær blant medlemmene på Fitnessprat.no før, det kan godt hende at den er det enda, det står iallefall veldig mye om den der inne.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.