Nå er jeg spent her.. Den eneste for meg "fornuftige" (i den grad de hormonbaserte prevensjonsmidlene er det for kroppen...det kan sikkert diskuteres..) prevensjonen er p-sprøyta. Legen og jeg er enige der, jeg har brukt det før og sprøyta fungerer fint, men jeg er nå spent på om jeg kommer til å få stilstand i vektnedgangen. Mange legger jo på seg av den, kommer jeg til å gå opp? Jeg leser jo i boka til Torkil, at mange med hormon-relatert overvekt vil nyte godt av lavkarbokost, så jeg håper det vil fungere selv på sprøyta. Noen med erfaringer rundt dette?
Vet ikke om det blir det samme, men da jeg gikk på atkins introduksjonsdiett for et par år siden gikk jeg på p-piller fast. Disse er jo også hormonbaserte... Det stoppet meg ikke fra å gå ned i vekt. :)
Jeg leste i en av Atkinsbøkene at for noen kan vektnedgangen stoppe opp ved p-piller. Jeg fikk ingen nedgang på vekten før jeg sluttet med østrogen. Jeg tror folk er forskjellige i forhold til dette. Det er vel egentlig bare å prøve ut å se hvordan det virker på deg, men ha i bakhodet at det kan ha sammenheng med dette hvis vektnedgangen stopper opp. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.