< Tilbake til oversikten

Hormonbaserte prevensjonsmidler og ketolysekur?

wollafruen sa for siden:

Nå er jeg spent her.. Den eneste for meg "fornuftige" (i den grad de hormonbaserte prevensjonsmidlene er det for kroppen...det kan sikkert diskuteres..) prevensjonen er p-sprøyta. Legen og jeg er enige der, jeg har brukt det før og sprøyta fungerer fint, men jeg er nå spent på om jeg kommer til å få stilstand i vektnedgangen. Mange legger jo på seg av den, kommer jeg til å gå opp? Jeg leser jo i boka til Torkil, at mange med hormon-relatert overvekt vil nyte godt av lavkarbokost, så jeg håper det vil fungere selv på sprøyta. Noen med erfaringer rundt dette?

xeena82 sa for siden:

Vet ikke om det blir det samme, men da jeg gikk på atkins introduksjonsdiett for et par år siden gikk jeg på p-piller fast. Disse er jo også hormonbaserte... Det stoppet meg ikke fra å gå ned i vekt. :)

Gracella sa for siden:

Hormonspiral har ikke vært noen hindring for meg i alle fall :)
Men jeg har ikke lagt på meg av hverken den, p-sprøyte eller p-piller.

Pearl sa for siden:

Jeg leste i en av Atkinsbøkene at for noen kan vektnedgangen stoppe opp ved p-piller. Jeg fikk ingen nedgang på vekten før jeg sluttet med østrogen. Jeg tror folk er forskjellige i forhold til dette. Det er vel egentlig bare å prøve ut å se hvordan det virker på deg, men ha i bakhodet at det kan ha sammenheng med dette hvis vektnedgangen stopper opp. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.