< Tilbake til oversikten

Hei, jeg er ny her, har gått 1 uke på ketolyse. Kan noen se på maten min?

h.e.l.e.n.e sa for siden:

dette blir litt langt, men håper noen gidder å være kanonsnille og se på det jeg har spist så lang denne uke, og komme med tilbakemeldinger. tror kanksje jeg ligger litt lavt på karb noen dager, men er så redd for å dette ut av ketose, og orker ikke veie hver minste ting.
spiser endel store IFA innimellom, pga ånden, og må bare ha litt fun light og pepsi max innimellom. ellers blir jeg sprø..hehe men prøver å ta så lite som mulig!!

har tatt av 4 kilo siden mandag!!!!! og var dårlig de første dagene men nå er formen igrunnen fin:) har fint utslag på ketostixen hver dag siden tirsdag!

MANDAG 11.08

2 egg
1-2 ss smør
5 skiver salami
8 skiver agurk
3-4 ss majones

1 tapas pølse

1 stor skinkebiff
ca 10 brokkolitopper og litt sopp surret i fløte

100 gram ost

TIRSDAG 12.08

2 stekte egg, i smør
5 baconskiver
70 gram rå blomkål
2 ss majones, ekte

2 kyllinglår
1 neve salat
litt agurk
bittelitt løk
1 ss seterrømme

noen tynne skiver fenalår

biffstrimler og sopp, stekt
5 ts seterrømme
2 skiver norvegia

ONSDAG 13.08

2 kokte egg
5 skiver salami
60-70 gram agurk
ca 5 ss majones,ekte

50 gram kryddermakrell

250 gram hamburger(kjøttdeig, egg, ost,vann)
70 gram isbergsalat
50 gram grønn paprika
20 gram løk
ca 30 gram seterrømme+krydder

1 stort kyllinglår

TORSDAG 14.08

omelett av egg, bogskinke, litt brokkoli
3 ss majones

100 gram hamburger(fra onsdagen)
omelett
2-3 ss majones
3 cherrytomater

salat:
70 gram issalat
30 g agurk
30 g grønn paprika
20 g løk
1/2 pakke kjøttdeig

50 g seterrømme

(dette spiste jeg bare 2/3 av)

7 skiver norvegia(!!)

i dag drakk jeg 2 glass pepsi max...

FREDAG 15.08

resten av salaten fra i gårkveld
40g tapaspølse(3gr karb.per 100g)
noen biter bogskinke

ca 100g omelett-rester fra i går
10g ekte majones
15 g issalat

Middag:
kyllingfilet
1 boks creme fraiche
2ss rømme
noen ss grønn paprika
noen ss gul paprika
noen ss brokkoli
(dette spiste jeg jo ikke alt av, hehe..men en god porsjon)

litt ost
drakk noe pepsi max

LØRDAG 16.08

2 egg
ca 100 gram bacon
20 gram agurk
15 gram majones

1 tapaspølse

1 entrecote
en liten neve kinakål
var litt saus+dressing på, vet ikke va som var inni

drukket endel cola light/pepsi max
noe ost+baconsvor med 0.2 karb per 100g
en halv kyllingfilet som var igjen fra middagi går

Søndag 17.08

Laget pytt i panne av:
100g bacon,
100g bogskinke,
50g brokkoli,
20g løk,
60g sopp,
40g gul paprika+
3 egg.
Tilsammen ble det ca 6-7karb, og jeg spiste endel mindre enn halvparten, dvs 3 karb.

Distrea sa for siden:

Bra mat, litt lite? hvertfall lite grønnsaker. Teller du karber? du skal ha i deg 15 gr karber pr dag av i hovedsak grønnsaker som vokser over jorda.
Får du i deg det?

mofe sa for siden:

Velkommen til oss, Helene - og gratulerer med vektnedgangen! Husker du å ta ketolysepillene? Viktig! Kroppen mister mye vann - og altså salter, så det er viktig å få tilført.

Jeg er ingen ketolyse-ekspert, men for meg ser det iallfall ikke ut som du har gjort noen store blundere i forhold til mat du IKKE skal spise :) Husk på å spise NOK, variere grønnsakene, og drikke nok vann. Og issalat og agurk er "tomme" matvarer, de har praktisk talt ingen næring i seg - så de er det på en måte ingen "vits" i å spise, om du skjønner hva jeg mener. Butt ut med mere næringsrik salat (husker ikke i farten hva alle heter jeg, men.. :o ), og prøv squash eller aubergine, og flere grønnsaker. (Veldig godt å surre i smør, med salt og evt. pepper på!)

Fat lemmy sa for siden:

Dette ser jo veldig bra ut. Selv har jeg bestemt meg for å ikke notere alt jeg putter i munnen, men prøver å holde meg unna karb selv. Leste at man ikke burde spise mer en 15karb om dagen, men det må jo være individuelt? Har bestilt Ketolyse "Full-Pakke"gjorde det i går så håper den kommer i posten i løpet av uken. Ettersom jeg har lest mye om ketolyse her inne er jeg blitt veldig gira på å prøve det selv. Har du lest boka? Jeg bestemte meg for å slanke meg etter at jeg hørte om han derre svensken... Skaldemann tror jeg han het. Han har vistnokk gått ned over 60kg på bare å spise fett og litt protein, så jeg tenkte at det skal jaggu jeg få til også. Men så var det det å kutte ut så godt som alle karbohydrater fra kosten da. Oppdaget denne uken at så godt som alt jeg normalt har spist inneholder mye karb.

Pearl sa for siden:

Jeg synes menyen din ser ganske bra ut, men signerer at du sannsynligvis trenger mere grønnsaker. Det gir deg nødvendige vitaminer og mineraler.

Fungirl sa for siden:

Er enig med Pearl, menyen din ser bra ut men litt lite grønnsaker. Vet det kan være hardt i begynnelsen å få til, men det kommer etterhvert :)
Anbefaler deg virkelig telle karbs, iallefall i begynnelsen. Jeg veier all mat som inneholder karbs for å vite at jeg får i meg det jeg skal. Får strengt tatt i meg for lite da men :)
Jeg har gått på ketolyse siden 20.mai og synes det er betryggende å vite hva jeg putter i munnen. Du trenger heller ikke sjekke sticken hver kveld, så lenge du ikke spiser noe med mye karbs i så er du sikker. Jeg sjekker den kun en gang i uka og det mest for å bruke de opp før de går ut på dato....hehe
Og selvsagt hvis jeg har spist noe som jeg tror jeg kan komme ut av ketosen.
Masse lykke til og grattis med flott vekttap :)

Ciss sa for siden:

Velkommen hit, og gratulerer med kjempebra start!
Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere så mye om hva du bør og ikke bør ettersom dette jo er veldig individuelt og så lenge du går ned på det du spiser er dette riktig for deg. Og som de andre skriver her; Noen blundere har du ikke gjort, så sånn sett er det bare å fortsette slik du har startet!
[color=blue][/color]
Vil bare kommentere dette;

ettersom min første tanke var at dette var veldig mye mat. Er altså ikke enig med Distrea i at du spiser for lite. Men du behøver ikke høre på meg som sier det er mye heller, ettersom dette jo som sagt er så veldig individuelt. Men jeg personlig kunne ikke spist så mye og gått ned i vekt, dessverre.

h.e.l.e.n.e sa for siden:

heisann, og takk for svar:) ja, jeg er igrunnen klar over at jeg spiser litt lite karb. noen dager vertfall, og kunne godt spist med grønt. men er liivredd for å komme ut å ketose..hehe men skal kanksje prøve å veie mer av maten slik at jeg får vite litt mer eksakt hvor mange karb.jeg spiser i løpet av dagen.

vet at jeg har spist for lite karb. i dag også, men vet liksom ikke helt hva jeg skal trykke i meg med de rette karb-ene nå. har ikke så mye i kjøleskapet, må handle i morgen!

og JA, jeg syns også det høres ut som mye mat noen dager, men har ikke helt kommet dit at jeg føler noe spes mindre hunger enn før, og har noen dager følt meg "sulten" hele tiden, selv om jeg er mett på en måte.. sikkert sulten på brød, poteter osv.. derfor har jeg spist litt mye til noen måltid.. for å slippe å gå "sulten"..

har lest boker flere ganger og tar tablettene ja:) flink jente:)

Netofas sa for siden:

Etter det jeg har forstått av Skaldemann, så trenger man ikke å spise grønnsaker i det hele tatt. Det er mer enn nok vitaminer i kjøtt, faktisk mer enn i grønnsakene, da disse taper seg veldig under lagring og transport. Jorda de vokser i er også veldig dårlig når det gjelder næringsstoffer.
Selv spiser jeg nesten bare kjøtt og egg. Bruker mye smør og hjemmelaget majones. Spiser ikke frukt og grønnsaker. På dette har jeg gått ned 6 kg på 6 uker. Føler meg veldig god og mett, er ikke sulten og spiser toppen 3 ganger om dagen. jeg sørger bare for at jeg har mye fett til kjøttet. Drikker selvsagt mye vann. Det blir endel kaffe i løpet av dagen også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.