< Tilbake til oversikten

Oxytarm

nattinatt sa for siden:

Er det andre som har prøvt dette samtidig som ketolysekuren? Det står mildt avførende,men eg får diare ei stund etter eg har tatt de,men det går fort over då.Eg regner med at det er blandinga av fettrik kost og tablettene.:p:p:p

Fungirl sa for siden:

Nei det har jeg ikke prøvd, er litt skeptisk til sånne produkter, tror mer på en naturlig måte å gå ned på :)

Magga Dutti sa for siden:

Å bruke avføringsmidler når man ikke har behov for det er sinnsykt dumt. Tarmen blir ødelagt, og du kan slite mye med det i alle år etterpå.

Kitt sa for siden:

Oxytarm er ikke et avføringsmiddel, langt i fra.
Det er et kosttilskudd med magnesium og C- vit som kan hjelpe mot irritabel tarm og urolig mage. Jeg fikk det faktisk anbefalt av ernæringsfysiolog som hjelp til vektnedgang. Kan ikke si jeg merket noe til det, men magen min ble roligere og ikke fullt så plagsom. Hjalp faktisk lenge etter at jeg hadde avsluttet kuren også!
Eller kanskje det var overgangen til ketose som gjorde at bedringen hold lenge???:confused:

Akkurat nå for tiden er jeg ikke venner med magen min og har vurdert en ny kur Oxytarm siden det virket så bra sist!

Magga Dutti sa for siden:

Ok, burde kanskje ha sjekket det før jeg svarte.

nattinatt sa for siden:

Heilt greitt;)Nei avføringsmiddel kunne eg ikkje tenkt meg å tatt på. Eg har vært masse plaga med irritabel tjukktarm i perioder, og rumling og styr, så eg syntest det kunne være greitt å prøve de. greitt å høyre at det er andre som har hatt effekt av de:D:D

Fungirl sa for siden:

Vitabiosa som man kjøper på helsekosten funka for min irritable tarm. Kan anbefaler selv om det smaker sure sokker :)

Annhild sa for siden:

Oxytarm er en tarmskylling i tablett form,men mye mildere. Grunnen for at den fungere litt som avførende er at den renser tarmen. Om tarmen er irritabel så er det lurt å ta melkesyrebakterier,probiotic som det heter.Dette vil bygge opp igjen tarmen å tillføre bakterier som det er mindre tall av...altså de gode bakteriene vi ska ha men som vi ofte har for lite av. En som jeg kan annbefale er Bio-Dophilus fra Bio Life som du får kjøpt på helsekosten.

nattinatt sa for siden:

Skal eg ta de i etterkant av kuren med oxytarm då?:):)

Annhild sa for siden:

Nei du kan ta den sammen med kuren.Men drikk mye siden den renser ut avfallstoffer i tarmen din.Du føler deg så rein etter endt kur som varer i 15 dager.Men du kan og fortsette om du vil ut over 15 dager.Billigere å kjøpe den største boksen;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.