< Tilbake til oversikten

Atkins sjokoladebarer

MissMa sa for siden:

Hei:)
Jeg har nå nettopp mottatt en pakke fra dialife, med blant annet slike barer i. Men når jeg ser på innholdet, ser det ut til at de inneholder litt for mange karbohydrater for min del? pr 100g var det 18 karbo, hvorav 1 var sukkeralkoholer, om jeg husker riktig. Eller tar jeg feil? Noen som har peiling på disse?
Takknemlig for svar, da jeg innimellom begynner å bli rimelig desp på noe søtt:o

Georgine sa for siden:

Det høres ikke riktig ut, du bør ta en titt en gang til. Atkinsbarene har sjelden mer enn noen få gram karbohydrat som teller.

Elanessë sa for siden:

En atkinsbar har ca.noe mellom 1-3 karb? Du får prøve å sjekke deklarasjonen en gang til :ja:

MissMa sa for siden:

Ok, takk for svar:)
Må nok hjem å lese innholdsfortegnelsen litt bedre ja.. Ble kjempeskuffa når jeg i forbifarta leste på den og det så ut som om det var masse karb i barene;)

ANNA56 sa for siden:

Sitter her med en Atkins bar. Den inneholder 17,2g karbohydrat pr. bar, herav 1 g sukker.
Er det noen som vet om det kun er det 1g som telles?

nattfrue sa for siden:

På Atkins-barer står det vel på forsiden av baren hvor mange "net carbs" den inneholder, tror jeg? Det er de man skal regne inn i dagens inntak.

Magga Dutti sa for siden:

På forsiden står det Atkins carb. count 2 g.
Så hva betyr dette. Er det 18 eller 2?

nattfrue sa for siden:

Da er det 2. Såvidt jeg vet er det slik at man på amerikanske matvarer ikke trekker fra kostfiberet fra kabrohydratene i næringsdeklarasjonen, så derfor kan det se ut som om det er flere karber enn det faktisk er - i Norge er dette trukket fra. I tillegg må sukkeralkoholer trekkes fra.

Magga Dutti sa for siden:

Jøss. Jeg som har småspist på en bar en hel uke. Nå kan jeg ta litt større biter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.