Nila sa for siden:
Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...
Nila sa for siden:
Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...
Distrea sa for siden:
hvis karbene er sukkeralkoholer kan de trekkes fra. du bør allike vel ikke spise ubegrenset av sukkeralkoholer. Det kan gi ekstrem mage onde og hemme vektnedgang.
Nila sa for siden:
Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld:) skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?
nattfrue sa for siden:
Nei, da er det 10 gram effektive karbohydrater per 100 gram (35 minus 25). 1 av disse kommer fra sukkerarter, mens de resterende 9 kommer fra andre deler av produktet.
Gracella sa for siden:
Nei, det betyr at det er (35-25=) 10 g karber (pr 100 gram sjokolade, går jeg ut i fra).
1 gram kommer fra sukkerarter, 9 gram kommer fra andre ingredienser :)
Gracella sa for siden:
Ha, ha, nattfruen var litt kjappere enn meg :D
nattfrue sa for siden:
Hehe, tror vi postet omtrent så samtidig som det går an :)
Nila sa for siden:
Kjekt med kjappe svar:Dtakk til begge!! Ja...skal vi se da blir det altså 22,5 g karbs av sjokoladen. Og jeg kommer ikke inn på matvaretabellen...så hvor mye karbs er det i egg?:flau:(er æresmedlem av korttidsminneforeningen, om noen lurer...for dette skal jeg da vite...:rolleyes:)
Nila sa for siden:
Og da ser jeg jo samtidig at denne kaka ikke er noe for meg enda:o
Bra jeg er gift med en kakemons:cool:
Fikk nå ihvertfall prøvd noe nytt, og det er jo fremskritt for denne dama:rolleyes:
Distrea sa for siden:
ett lite stykke en gang i blandt er ikke så ille vil jeg tro.
kaka er veldig dessertkake nesten som konfekt å regne syns jeg. Skal ikke så mye til å bli fornøyd, selv for meg :o veldig god da!
Nila sa for siden:
Blir nok et knøttlite stykke med litt krem på til meg:rolleyes:bare for å smake liksom. Blir den god blir den helt sikkert bakt til bursdager o.l.:)
13 minutter igjen til den er ferdig, og jeg må si at det er ingenting å utsette på lukta:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.