Man kan skrive om hva som helst her inne ikke sant? Jeg trenger hjelp til valg av navn, på en liksomfigur jeg skal titulere. Figuren er en "hun", og jeg har funnet fram disse, men nå står jeg helt fast. Er det noen av disse som "står ut" fra de andre? Noen som liksom fester seg hos deg? Jeg blir kjempeglad for svar!:)
Pim
Emiko
Simi
Nia
Miri
Eia
Effie
Adi
Fay
Fro
Ilmi
Kailo
Lumi
Malou
Vila
Aiko
Av en eller annen grunn fikk jeg lyst til å spørre mine to barn (4 og 11 år) og begge to sa PIM med en gang! Og det er det navnet jeg også festet meg ved! Høres rett og slett ut som en snill og mystisk og god figur! Lykke til!
Morsomt med deg som spurte barna dine! For det er til en barneboksfigur. Jeg skriver littegrann..
I minste fall blir det bøker som jentene mine får (svigerfar driver i trykkeribransjen, så jeg skal få laget ordentlige bøker av det en gang) men da blir de jo one of a kind :)
Blir de "gode nok" har jeg tenkt å prøve å sende de til forskjellige forlag, det verste som kan skje er jo bare at man får avslag. Så jeg skal skrive, og sende inn, så får vi bare se :o Skal ha gjort det i hvert fall!
Sikkert lurt å velge at navn som ikke er et vanlig brukt jentenavn, men mer et fantasinavn, da slipper men å bli kalt F.eks "Helene harefrøken" hvis man heter Helene...
Og bøkene dine blir nok sikkert poulære og selger masse, så da er det lurt å tenke på det.
:lol: Hehe...ja, vi satser på at de blir dødspopulære!
Ja, tenkte meg et fantasinavn, fordi jeg vil at det ikke skal kunne "gjenkjennes" eller linkes til noens venninne eller tante eller noe sånt. Det skal være en helt egen figur sånn sett.
Ailo...hm...da tenker jeg bare på Ailo Gaup, og siden han er en mann, så ser jeg for meg en mannsfigur. Men hadde figuren i boka vært en gutt så hadde det vært aktuelt ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.