< Tilbake til oversikten

Pålegg på pannekake?

NÅ! sa for siden:

jeg har laget pannekakene av egg, cc, havregryn etc og de er nydelige!! har hatt lettsyltetøy og kesam oppå og d er jo veldig godt da!
men... kan jo ikke spise dette hver dag.. da blir d for mye karbo!
hva kan jeg bruke da? passer jo liksom ikke m egg? :)
forslag?

Summer sa for siden:

Jeg pleier å ha frosne (usukrede) blåbær på og brette pannekaken i to slik at det blir et lokk over, og la det stå en liten stund før jeg spiser.

Georgine sa for siden:

Og jeg bruker blåbær, bringebær eller jordbær. Kjøpt frosne :)

Photobscura sa for siden:

På frokostpannekaka er det alldeles nyyyyyydelig med brie og liiiitt franske sennep (dijon), med et strø av oregano og nykverna pepper og salt over. Men da er det best å kutte ut søtstoffet i pannekaka.

energibunten sa for siden:

eller skinke og majo, salami og agurk, sikkert leverpostei også... er ikke så forskjellig fra brød egentlig

Photobscura sa for siden:

Det meste er godt, ja! Jeg pleide å få med vafler med pålegg med meg på skolen på mandager fordi vi alltid spiste det på søndager, og mamma lagde alltid for mye. Anything goes :)

Men om noen vil teste tipset mitt, så er det lurt å dele pannekaka i to mens den forstatt er i panna, og legge den dobbelt så brien får smelta litt.
Damn, nå ble jeg sulten :sikle:

Elanessë sa for siden:

Hvorfor ikke spise hver dag? :D Jeg spiser èn frokostpannekake (men tror det må være en annen oppskrift enn din? Min oppskrift ligger på hjemmesiden der link er i signaturen) med et godt lag av Heistad bringebærsyltetøy hver eneste morgen jeg. Er 1,4 karb hos meg det.

Tomine sa for siden:

spekepålegg, agurk og kesam om pannekakene ikke er alt for søte ?
røkelaks og snøfrisk ?
røkelaks, agurk og litt dijon sennep ?
friske bær og kesam ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.