< Tilbake til oversikten

Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv

Distrea sa for siden:

Når man bestemmer seg for å følge en kostholdsfilosofi er det kjempe viktig å sette deg godt inn i denne.

Mitt råd til alle nye er. Skaff deg boka, les og lær.
Det finnes mye fine råd og veiledning her inne, men også fallgruver.
derfor er det så viktig å ha lest selv, satt seg inn i kostholdet og gjort seg opp egen kunskap og meninger.

Lykke til med starten :blomster:

Lava sa for siden:

:heia: Flott Distrea!

Fungirl sa for siden:

Signerer Tullehøna :) Bok er alfa og omega for enhver kur :)

Elvira sa for siden:

Hvilken bok? og hvor får jeg den?
Jeg er håpløst på jakt etter en "mal". Det er så vanskelig alene! Jeg har prøvd alene før og det gikk på dunken for å si det mildt.

Aline sa for siden:

Først må du velge deg en filosofi, så kan du kjøpe boken tilhørende den filosofien :)

Atkins, Ketolyse, Skaldeman, Lindberg osv :)
lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser

Photobscura sa for siden:

Elvira: Om du har bestemt deg for å følge en diett, så lønner det seg å lese boka først :)
Om du ikke har bestemt deg ennå, så blir jo det vanskelig. Men det finnes flere retninger innen lavkarbo. For mange er tanken såpass ny, og da kan det være fint å lese litt rundt her, og se om man finner en diett som passer en selv, så kan man låne/kjøpe boka som beskriver dietten, f.eks Ketolysekuren som er utviklet og forfattet av Dr Torkil Andersen.
Det sparer en for mange spørsmål som dukker opp ganske ofte her på forumet :)

Gracella sa for siden:

Ta deg en tur på biblioteket og lån Atkins, Fedon Lindberg og Torkil Andersen sine bøker. Og ellers alt de har om lavkarbokosthold :)....
Senere kan du evt kjøpe den boka du vil følge, det er alltid greit å ha den hjemme.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.