Lagde denne på slump i dag, og den var SÅ god! Jukse-indisk i rekordfart :D
For to personer:
2 kyllingfiléter
1 squash i terninger
1 paprika i terninger
1 rødløk i "halvmåner"
En neve cashewnøtter
1/2 boks kokosmelk
Et par ts tandoori-pulver (feks Tandoori Masala fra Black Boy)
Hvitløk, salt og pepper
Stek kyllingfilétene i biter (i olje eller smør, enten i wok eller stekepanne), og ha i løk, squash, paprika og cashewnøtter når kyllingen er ferdigstekt. Krydre med salt, pepper, hvitløk og tandooripulver, og hell over kokosmelken. La kokosmelken koke inn til det meste av væten er borte (ca 10 min). Servér!
Åååh digg! Dette blir helgemiddag! Jeg bruker også det tandoori-krydderet (det er det jeg bruker i kyllingretten min som det er en laang tråd på her inne). Nyydelig! Jeg har også laget noen vegetarburgere med dette krydderet i, de ble helt supre.
Denne lagde jeg i går....Mmmmmm..EKSTREMT GOD!! Takk for oppskriften! Det beste er jo at den inneholder veldig lite karber! Jeg er usikker på hvor mye det er i squash, rødløk og paprika, men hele boksen på kokosmelken er jo bare 4 gram!!! Jeg brukte hele boksen til fire kyllingfileter og det ble 3 porsjoner. Så da hadde jeg middag i går, kveldsmat (jeg spiste den kald og det var godt!) og idag tar jeg resten til lunsj! Gleder meg allerede!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.