swimzy sa for siden:
er det noen som har oppskrift på blomkålstappe?? jeg ser det er mange her inne som bruker det som tilbehør til mange retter, og syntes dette hørtes så godt ut at jeg har lyst til å prøve ut det jeg også!! :D
swimzy sa for siden:
er det noen som har oppskrift på blomkålstappe?? jeg ser det er mange her inne som bruker det som tilbehør til mange retter, og syntes dette hørtes så godt ut at jeg har lyst til å prøve ut det jeg også!! :D
Lindabtn sa for siden:
Slik lager jeg den:
Koker et blomkålhode til det er mørt, har litt buljong i vannet
putter alt oppi en blender sammen med salt, pepper, bittelitt muskat nøtt, en smørklatt, en dæsj fløte og litt blomkålvann, Kommer litt an på hvor tykk du vil ha den :)
chili sa for siden:
Her er Isets oppskrift på blomkålstappe:
*Jeg har prøvd ut de fleste oppskriftene med blomkålstappe, men syns liksom ingen har falt skikkelig i smak.
Så jeg prøvde med litt frem idag, mikset og trikset, og kom frem til den deiligste blomkålmosen jeg har smakt!! Den smakte faktisk veeeldig likt potetstappe, bare enda bedre.
1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).
Denne var VIRKELIG god!*
Det er denne jeg pleier å lage,
men det finnes fler oppskrifter: Søk i oppskriftsforumet!
(klikk på "søk i dette forumet" øverst til høyre på siden og skriv inn blomkålstappe.)
Gerd sa for siden:
Åsså er det oppskrift i ketolysboka :)
swimzy sa for siden:
tuusen takk for oppskift jenter..skal prøve ut begge to!! :D..jeg har ikke fått kjøpt meg ketolyseboka enda, har rett å slett ikke hatt råd, bare hatt råd til å kjøpe inn slik mat, men skal bestille meg den så fort jeg får råd igjen!!!
veslejentadi sa for siden:
Her er min variant, how you doin??? Hehe..
Et blomkålhode
Litt margarin
Hvitløk (elsker STERK mat!!!!)
Salt
Moses mørt!!!
Uslåelig!
swimzy sa for siden:
hørtes skikkelig nam ut....er også veldig glad i sterk mat!! :D så denne skal jeg også prøve ut:D
Tone-G sa for siden:
jeg skjønner ikke hvordan du får maten sterk med hvitløk vesletullejenta:)
Iset sa for siden:
Enig, hvitløk er da ikke sterkt? Det er smakssterkt, det er jo noe annet. Forresten er det ikke DET engang, for jeg har blitt mer og mer herdet ettersom jeg har spist så mye hvitløk, at jeg må bruke flere og flere fedd hele tiden for å oppnå ønsket smak. Resultatet er at jeg kjenner LITT hvitløkssmak mens andre kreperer av overdosering. :p
Bergrosa sa for siden:
Jeg pleier å ha oppi en eller annen smøreost-klatt å jeg, det er også veldig godt i slik stuing ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.