< Tilbake til oversikten

Verdens beste kylling-gryte (med bilde)

#1

Lindabtn sa for siden:

4 kyllingbryst
1 pk bacon
1\2 pakke soppblanding fra Rema 1000
1\2 rødløk
1\2 rød paprika
1\2 brokkoli
6 jalapenos-ringer fra glass
1 boks seterrømme
1\2 boks fløte
1 ts hot curry paste
1 kylling-buljong terning
Litt kvertet pepper

  • skjør kylling i terninger og stek
  • tilsett løk og brokkoli i biter
  • hell i rømme og fløte + krydder
  • tilsett de øvrige ingrediensene
  • gi et lite oppkok

Jeg hadde ikke noe tilbehør til, men for de som spiser lavkarbo-brød, passer sikkert dette fint til. Om ikke kanksje litt salat!


#2

Iset sa for siden:

Denne ser såå god ut. Jeg skulle lage den for et par dager siden men så ble det litt endrede planer. Men jeg har alle ingrediensene i huset, så jeg tror jeg skal slå til meg den til middag i dag!


#3

Lindabtn sa for siden:

Så flott :)
Har veldig lyst på den snart igjen jeg også :p
Håper det smaker!!


#4

Iset sa for siden:

Denne var virkelig snadder!! Blir garantert et fast innslag her i huset. Min mann er alltid skeptisk (:rolleyes:) til lavkarbo-gryteretter (han spiser lavkarbo men er mer biff-og-bearnaise-menneske), men han elsket denne! Jeg hadde i oppskjært (delt i to) rosenkål i stedetfor brokkoli, og sløyfet paprikaen. Hadde i gurkemeie også. SNADDER!


#5

Lindabtn sa for siden:

Så bra da :)
Blir glad for tilbakemld, godt at andre også liker det :)
Med gurkemeie ble det sikkert veldig fin farge på :ja: (huff, men jeg er faktisk veldig opptatt av at maten skal se like innbydende ut som det smaker :p)


#6

Elanessë sa for siden:

Må pinne meg denne ja! :sikle:


#7

hanne42 sa for siden:

Lagde denne til middag i går, halv porsjon (til to voksne). Tok i finhakket pepperoni i stedet for bacon og droppet jalapenjosene. Droppet også buljongen siden jeg syntes gryta var våt nok. Samboeren ELSKET den og slikket nesten tallerkenen etterpå!:D


#8

Lindabtn sa for siden:

Så flott :)
Buljong er jo i terning og ikke for å få den "våtere". Bare for å få den gode smaken buljong gir :)


#9

væren85 sa for siden:

nammmm :D denne skal jeg ihvertfall lage :D


#10

Lindabtn sa for siden:

Håper det smaker, DIGG er det i vert dall :ja:
Blir middag i morra :p


#11

Slanki sa for siden:

Jammi kor hærlig den gryta var!!!
Kutta ut fløten da..(jeg er litt obs på melkeproteinet i fløten)
men den va aldeles nydeli.:p


#12

Lindabtn sa for siden:

Så bra :suss:
Jeg ELSKER den forsatt og prøver å ha den i vert fall en gang i uka :p


#13

Jabba sa for siden:

Noen som har regna på karber i denne? Den så utrolig god ut!


#14

Jabba sa for siden:

Hva er Curry Paste og kan det evt. erstattes med noe annet hvis dette produktet ikke finnes i min butikk?


#15

Lindabtn sa for siden:

denne bruker jeg. du kan sikkert bruke noe Tikka Masala krydder i stede for :) Men den er nok å finne i de fleste butikker med litt esktra utvalg, jeg kjøpte min på Ica :)

Ps: har ikke regnet ut karbo innhold i retten, men du kan bruke "mat på data" og prøve å finne det ut selv ;)


#16

Jabba sa for siden:

Takk ! Da skal jeg lete etter denne !!!


#17

sma sa for siden:

Denne høres skikkelig god ut! :sikle:


#18

Perlemamma sa for siden:

Googlet kyllinggryte, og opp kom denne!
Lagde den til gode venner i går, og dytter nå litt på oppskriften på denne deilige gryta!


#19

Lindabtn sa for siden:

hehe, så vittig :)
Godt den falt i smak da. Elsker den jeg også :sikle:


#20

middag sa for siden:

Tenker du bare kan ta litt vanlig karry isteden.


#21

Lindabtn sa for siden:

Ja man kan bruke vanlig karri også, men da blir det en helt annen smak. Currypaste er er sterk i tillegg til karrismaken ;)


#22

Toneg sa for siden:

oi denne må jeg også lage, blir jo så sulten av å sitte å lese oppskriftene.
Og nå har jeg ny giv ang slankingen, for jeg var blitt VELDIG lei egg og bacon og omelett hehe..
fant masse variasjon og tips her inne, takk skal dere ha


#23

Fumle sa for siden:

Å kjære gud så godt!!!!!

Jeg hadde store problemer med å la være å slikke tallerkenen etter jeg var ferdig å spise :P


#24

Lindabtn sa for siden:

:lol: Så bra...


#25

Life_Tone sa for siden:

Denne ser nammis ut ja :D Skal testes!


#26

Barros1 sa for siden:

ser fanastisk ut! : D
noen som vet ca hvor mange karbohydrater det er i denne? vil gjærne lage den så jeg må nesten regne ut hvor mange karber jeg må spare opp for å kunne spise den! : D


#27

moyfafa sa for siden:

Jeg skulle lage noe med kylling i dag og ville prøve denne, men regna egentlig ikke med at den skulle bli fullt så god som dere sier siden jeg mangla båda sopp, paprika, jalapenos, fløte (brukte mer rømme i stedet) og curry paste (brukte karri). MEN det ble faktisk innmari godt! Så tenk hvor godt det blir hvis jeg lager den helt "riktig" da...:sikle: Mamma likte det også, enda ho har tidligere påstått at ho ikke liker karri :D


#28

Line.ta90 sa for siden:

Spiste denne til middag i dag, den er supergod! <3 Tusen takk for strålende oppskrift! :):)


#29

ketto sa for siden:

Denne skal jeg teste i dag. Hvor mange personer beregner du den til??


#30

Titti sa for siden:

:sikle: Denne må prøves!


#31

Mandy81 sa for siden:

Lagde denne til middag i dag!! Oooooh den var bare såååååååååååå god :D Denne kommer deff til å bli en slager i dette hjemmet <3 Tusen takk for en kjempegod oppskrift!!


#32

Etgodtliv sa for siden:

Denne skal jeg prøve i dag! Gleder meg :D


#33

nightly sa for siden:

Må prøves! :D


#34

Etgodtliv sa for siden:

Denne var deilig!! og også perfekt sterk!! ikke fòr sterk liksom!!! kommer absolutt til å lage den igjen :D


#35

Idamor sa for siden:

Denne hadde vi i dag! Knallgod! Var litt skeptisk til om den var for sterk eller ikke,men akkurat passe for vår sarte gane ;)


#36

Laelli sa for siden:

Denne gryten var helt fantastisk god :D Falt i smak hos alle i familien! Takk for oppskriften :)


#37

Siwa sa for siden:

Da er denne lagret på maskinen min, og skal prøves ut ila uka :jupp:


#38

frøken sa for siden:

Her og:)


#39

Titti sa for siden:

Denne står på menyen i kveld. :sikle:


#40

manne sa for siden:

Denne var knallgod!! :D


#41

Titti sa for siden:

Veldig god. :ja:


#42

Lindabtn sa for siden:

Så flott at denne oppskriften falt i smak hos lavkarbofolket :)
Til uka tenkte jeg å begynne på ny runde lavkarbo, da kommer nok denne til å bli flittig brukt :) Den er jo sabla god!


#43

Fauna sa for siden:

Fant denne oppskriften og gjett hva som har stått på menyen i kveld :-) Ble noen små endringer. Hadde litt fløte, litt creme fraiche og litt rømme. Jeg har også hatt i litt kokosmelk, just for the fun of it :D. Har også hatt i bambusskudd og minimais som jeg har funnet med lite karbo. Det ble kjempegodt og en stor suksess hos hele familien! :-)


#44

ingg sa for siden:

Denne var rett og slett kjempegod :D Hadde ikke currypaste så jeg brukte vanlig karri, så gryta ble nok litt mildere enn den opprinnelige oppskriften. Men det var veldig, veldig godt likevel.


#45

Humla76 sa for siden:

Denne oppskrifta ser veldig fristende ut!! Er lagt over til Word, printet ut og lagt i Lavkarbo mappa mi :-)

Men et lite dumt spørsmål :-P
Men jeg lurer på mengden av bacon. Det står pakke her, er det en pakke med baconskiver eller en Gilde 400gr pakke?? 400gr høres ganske mye ut..


#46

nellie sa for siden:

Ei "normal" pakke.:)


#47

Colt-pixy sa for siden:

Denne gryten så veldig god ut. Prøver nok den i helgen men bytter kylling bryst med kyllingfilet (prøver å ikke kjøpe så mye mat når jeg vet vi har i frysen). Gir tilbakemelding når den er prøvd!


#48

Minni1 sa for siden:

Den ser veldig god ut.

Er spent på tilbakemeldingen din.


#49

kamp sa for siden:

Kylling bryst er det samme som filet


#50

Colt-pixy sa for siden:

Denne kan jeg virkelig anbefale! Den var så ufattelig god at den blir nok ett fast innslag for meg. Vær forsiktig, for den er mektig og det er veldig fort gjort å ete litt for mye av den.


#51

Kristolino sa for siden:

Dette var kjempegodt! Byttet ut sopp med squash og kjøpte ved en feil mild curry passe, men smakte uansett godt😋 Dag tre på min nye livsstil og begynner å skjønne at det kan lages mye godt😍


#52

Spira76 sa for siden:

Sånn mange år senere, dette var en utrolig god gryte :D


#53

StineK sa for siden:

Takk for at du dro denne frem fra glemselen, Spira - det ble dagens middag - og den er fortsatt like god! :klem:


#54

Milie_V sa for siden:

Takk for oppskriften. Kjempegodt! :)


#55

bærrgen sa for siden:

Jeg lager også kyllinggryte på ca samme måten, kjempegodt :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.