Trente mandag, gikk tur tirsdag, og trente igjen i dag, og i dag fikk jeg en PT-time. En kollega som har sagt "du må bare si ifra hvis vi skal ta en økt altså, kjøre litt hardt" og sagt det hver gang jeg har vært innom jobb (treningssenter). Så jeg tenkte, ja jeg får ta deg på ordet og ta den PT-timen din da! Fytti KATTA så dårlig form jeg er i! Minstesnupp er ikke mer enn 2 mnd da, men jeg trodde ærlig talt at jeg var LITT bedre enn det jeg var i dag. Viljen var sterkere enn fysikken gitt...uff...nesten litt flaut så dårlig jeg var, det var ikke pusetrening han la opp til gitt! Kjente ca et kvarter etter at vi var ferdige at stølheten kom! Hihi, herfra kan det bare gå en vei...:p Her skal det trenes og kommes i form!
Det som egentlig er flauest oppi alt, er at jeg er spinninginstruktør og treningsveileder selv. Men kan jeg kanskje få lov til å skylde på at det tross alt bare er to mnd siden fødsel?... og at jeg jo ikke har trent jevnt på godt og vel et halvår.. Jepp, det BLIR bedre, men først må dagen i morgen bli enda verre - stølhetsmessig er det alltid verst 2 dager etter økta..grue seg
Nååå..dere er da så hyggelige:o En liten cheerleader fikk jeg til og med:D
Jeg begynte egentlig etter 3 uker med trene så smått (hyyyyyssssj, ikke si det til legen..hehe..) Anbefales vel å vente hvertfall 6 uker, men jeg gjorde bare litt lett kondistrening. Blir litt smårar hvis jeg ikke kan bevege litt på meg...:rolleyes:
Å hjelpes :eek: (;))
To mnd etter fødselen var jeg laaaaangt inne i ammetåkehavet..... (for å ikke snakke om etter bare tre uker!!!)
Orket ikke tenke på å trene noe mer enn trilleturene :p.
Hei,
har et lite nybegynner spørsmål ang trening. Ser at wollafruen er kjempe sprek og trener ganske tungt...
Men når jeg leste boken til Torkild stod det at man ikke skulle trene veldig hardt. Blir litt forvirret.
Hva er best? Jeg føler selv for å trene litt hardere enn det som er anbefalt...
Det er vel flere her inne som driver med rimelig hard trening selv om de spiser ketogent eller i nærheten av ketogent. Se for eksempel denne tråden. Jeg tror det er et spørsmål om å prøve seg frem, for å finne ut hva som er riktig for deg. Du kan kanskje begynne moderat og siden øke intensiteten? Kjenn på kroppen underveis, så finner du nok ut hvor mye du "tåler" før det blir ubehagelig :)
Slik jeg har skjønt/tolket det har dette med trening seg slik når man er på ketogen diett:
Har du bedrevet lite/ingen mosjon krever ikke ketolysekuren noen sterk form for mosjonering. Lett mosjon i form av å holde seg litt i bevegelse jevnlig holder fint (gå turer o.l.). Trener du jevnlig kan du sannsynligvis holde på som du har gjort, men følg med på hvilke signaler kroppen gir deg, og føler du ubehag - ta det rolig, mange vil kanskje havne i denne kategorien. Og er du vant med hard trening kan du gjøre nesten hva som helst - kroppen er vant, og vil klare så godt som vanlig treningsmengde, selv på ketogen diett.
Er min erfaring oxo. Med unntak av den første uka på ketolyse (hvor jeg var fryktelig slapp!) så har jeg trent omtrent like hardt som jeg har pleid å gjøre tidligere. No problem :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.