Varm olje i en panne og surr løken til den så vidt er blank. Tilsett skinke og purre og stek det raskt, ca 1-2 minutter. Purren skal bare så vidt forvelles på pannen.
Ha alt over i en ildfast form. Strø osten over.
Pisk eggene og tilsett fløte, cottage cheese og salt. Hell over eggeblandingen og stek den på 200 grader, nederste rille i ca 30 minutter eller til eggestanden har stivnet og fått fin farge.
Serveres med salat.
lyst til å prøve ut denne.. er det noen som vet hvor mye karbo det er i denne??
Man må vel bare regne det ut utifra tellelisten. Det blir mindre karbo om du bruker helfet ost enn halvfet (det hadde du sikkert tenkt selv også, men jeg ville bare nevne det). :)
Høres knallgodt ut! Lurer på om CC'en skal moses helt først? Tror jeg ville gjort det, liker ikke de klumpene.
Samme hvilken ost, bare den er helfet. Feks. Norvegia? Jeg bruker både stavmikser, food processor og Kitchen Chef fra Tupperware. Sistnevnte er genial. Bare ha i det man skal piske, mikse eller mose, og sveiv.
Jeg hadde ikke Cottage Cheese, så jeg brukte halvt om halvt med rømme og smøreost..får se hvordan det blir. Har den i ovnen nå:) Ferdig om ca 20 minutter!
Den ble faktisk veldig god!! Den var så flytende når jeg satt den i ovnen, at jeg tenkte dette kom til å bli feil... Men den var helt fast og fin i konsistensen når jeg tok den ut:)
Anbefales!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.