< Tilbake til oversikten

Kroppen oppfører seg rart

240 sa for siden:

Hei på dere.
Vi er en familie på 5 som prøver og legge om kostholdet. Har i et tidligere innlegg fortalt litt om hvilke dramatiske endringer vi har opplevd. Vi legger ikke opp til noen spesiell diett, men gjør hva vi kan for å unngå sukker og hvetemel. Teller altså ikke karber, men er på et lavt nivå. Har gått til innkjøp av Ketostix og jeg (mannen i huset) får utslag på denne, litt over middels. Mor i huset får indikasjon på at det er noe, men har i går og i dag fått litt rare opplevelser med kroppen. Akkurat som om det er dott i det ene øret, litt murring, litt utafor og generelt litt dårlig form. Er det noe som følger med lavt inntak av karber? Mor liker og ta seg en god joggetur inn i mellom er det noe spesielt en skal ta hensyn til i denne forbindelse? Skal løpe halvmaraton i slutten av september. Hva tror dere om det? Og så til sist, er det noe fare med å slutte eller kraftig redusere inntak av karber, eller det noe en kan leve med som noe varig?
Hilsen en usikker gjeng.:confused:

Elastica sa for siden:

Så rart det med dotten i øret. Det opplevde mannen min også sist uke. Han var så uvel og svimmel at han turte nesten ikke kjøre hjem fra jobb. Han har gått ned 8 kg på lavkarbo kosthold i sommer.

snodig.. Kanskje det er noe dere mangler? Han tar ikke vitamintilskudd vet jeg. Det burde han sikkert gjøre.

240 sa for siden:

Hei og takk for svar. Vi tar vitamintilskudd, Mega B-stres og magnesium så det er litt rart. Men det kan vel være at kroppen, eller hjernen må omstilles etter år med med mye karbo. Får håpe at det gir seg etterhvert. Går det bedre med mannen nå da? Hadde han det over flere dager?:)

Elastica sa for siden:

Nei han har ikke hatt det siden. Han hadde det endel timer etter at han kom hjem og var litt urven resten av kvelden.

240 sa for siden:

Ok, da får vi bare følge med. Har ikke holdt på så legne så da kan det vel bare være litt rusk i kroppen før den stabiliserer seg. For det er jo ikke farlig dette her?

Elastica sa for siden:

neisj.... si det? Aner ikke. Jeg kommer til å sende gubben til legen om det skjer en gang til iallefall.

Lava sa for siden:

Å bli uggen og uvel er kjent ved ketolyse, spesielt i begynnelsen,
det går ofte fort over,
og er kun for at kroppen omstiller seg. lykke til videre!

Megvel sa for siden:

Ellers om trening, let frem Tommygutt sine logger på treningen hans! Han har gått Birken på lavkarbo han!
Ellers anbefales hele coctailen til Torkil!

luringen sa for siden:

jeg har dager hvor jeg er ånkli urven og uggen og flyr på do, er slapp etc innimellom..heldigvis var det flere dårlige dager på et vanlig kosthold så jeg overlever :)
men om det kommer flere ganger så skal man heller ikke forklare alt med overganger og reaksjoner, men gå å sjekke seg hos lege..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.