Cho sa for siden:
.......................
Cho sa for siden:
.......................
mofe sa for siden:
Jeg vet lite om det å gå opp i vekt og hvilke råd man bør komme med da, men 1 kilo i uken tror jeg er litt mye å håpe på.. :)
Anne sa for siden:
Jeg tror Fedon kosthold er fint for deg, Rufus.
Når det gjelder fett, så kan du spise en del, men alikevel ville jeg begrense fløten og CF og heller spise olivenolje og avokadoolje som du sier. Det er sunnere fett. Selv for deg som er så slank.
Av frukt og bær ville jeg velge bær. Og vil ikke anbefale deg å spise så mye du vil, hvis du spiser annen mat og riktig mat ellers.
Når det gjelder lavkarbobrød og -pasta- så er det mye bedre enn høykarbo, men du skal ikke spise ubegrenset av det heller. Normalt kan vi på Fedon spise ett c-måltid som det heter om dagen (c-måltid er bl a pasta,brød mm) , men igjen...se an hva du spiser ellers om dagen.
Det viktigste du kan få i deg er (proteiner )kjøtt, fisk, egg osv, grønnsaker(antioksidanter) og fett(olje). Dette kan du nesten spise ubegrenset av. Nøtter er en fin kilde til fett.
Har du boka, Rufus? Hvis ikke, så lån eller kjøp... Veldig lurt å forholde seg til den.
Fedon er sunt for de fleste vil jeg tro , enten de skal ha ned i vekt(alle går dessverre ikke ned i vekt med dette, men...), ha stabil vekt eller litt opp i vekt grunnet feil kosthold tidligere.
En kilo i uka høres mye ut, Rufus...men det gjelder her som ellers...det er viktigere at du går opp enn hvor fort.
Lykke til. klem:
energibunten sa for siden:
Poenget er at dersom du spiser lavkarbo vli maten du spiser mette mye. Det skal endel til for da å klare å gå opp i vekt. Enig i det som skrives om oppbyggende næringsstoffer som proteiner og fett.
Måter for å få apetitten opp på og trigge vektøkning er faktisk trening og trivsel. Dette kombinert med mat som gir deg energi i hverdagen og gode byggesteiner burde funke bra.
Belseblubb sa for siden:
Hei!
Jeg vet heller ikke så mye om å gå opp i vekt på en SUNN måte, men pottis, sjokkis og pizza har funket bra tidligere.. ;)
Men spøk til side: har lest at man kan bruke proteinshaker i tillegg til et sundt kosthold for å få opp ant kalorier. Prøvde meg en gang på Nutrilett, og på esken stod det faktisk at den kan brukes til vektoppgang hvis man bruker det som et supplement til måltider, i stedet for en måltidserstatter, som man jo gjør når man slanker seg på Nutrilett.
Lykke til! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.