Har gått på ketolyse siden januar, med avbrekk nå i ferien. I går morges gikk jeg frisk morgentur, spiste null karber og kjente på smaken i munnen at jeg var på vei inn i ketose igjen. var oppe to ganger i natt og tissa, litt labil i humøret. Sykla tur nå i kveld, men gruer meg til kvelden...
I går sa min kjære at jeg hadde en helt forj...lig ånde, en slags jernlukt. Jeg kjenner smaken av det, men (heldigvis) ikke lukta. poenget: noen som vet hva som kan gjøres med dette? jeg hadde det samme problemet i vår, det gikk ikke over, slik det står i boka til torkil. jeg trøsta min kjære med at jeg bare skal ned mellom 10 og 15 kilo til ;)
Stine
Da må du nesten tygge pastiller så vidt jeg kan skjønne, du er den første jeg har hørt om hvor det ikke går over. Får håpe det går over denne gangen da.
Masse lykke til med både vekta og ånden :)
Er nok ikke så mye man kan gjøre med det. Du kan jo prøve SB12 eller pusse tennene ofte, men ellers er det nok ikke noen tyggis du kan ta. Men om du tåler søtstoff kan du tygge på litt lakerol eller store IFA.
Men du.... heller den ånden enn de kiloene, eller hva :p
Tuuusen takk, jenter!!!
Flirer godt her jeg sitter - samboeren har lagt seg - jeg er på forum og sparer ham for litt ånde! Har SB12 og får ha en liten krise-tyggis ved senga for litt mer intime stunder (turn on: dame som ligger og tygger:D???).
Stine
hehe, han sier det ikke direkte, men jeg ser han rynker på nesa og ser rart på meg npr jeg åpner munnen mange ganger. Og da spør han "har du prompa eller, lukter skikkeli råtent" :p
Men de alle fleste ganger sier jeg at jeg har det da :lol:
Hei
Som antydet, det går over for de fleste.
Ketose medfører at man puster ut ketoner ( Kroppens fett omdannes til ketoner :D) Så det er bare å puste løs.
På ketolysekuren spiser man jo også mye kjøtt. Småbiter som fester seg mellom tennene råtner og gir fæl lukt. Dette kan man sjekke med tanntråd, etter å ha kjørt tråden mellom tennene kan man lukte på tråden. Noen får seg en skikkelig bakoversveis og begynner å bruke tanntråd hver morgen og kveld.
90%* av dårlig ånde sitter mellom tennene og kan ikke fjernes med tannpuss og SB12.
Får slenge meg på og anbefale SB12 for å mildne "stål-smaken" litt. Som den Gode Doktoren sier er det også få som vet hvor mye ulumskheter som gjemmer seg mellom tennene deres. Anbefaler alle på det sterkeste å kjøpe sånne mini-børster til bruk mellom tennene! Disse røsker ut nesten ufattelig mye dritt selv etter grundig tannpuss og tanntrådbruk, og forebygger tannsten og betennelser i tannkjøttet.
Noe alá disse: Interdental Brush. Ser nesten ut som gammeldagse flaskekoster.
For meg som sliter med å få så mye som den tynneste tanntråden mellom tennene mine, så er disse totalt utelukket!:p
Men er ivrig med tanntråden, altså!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.