Jeg ser støtt at noen spiser "bringebær og fløte". Som om det var noe dagligdags liksom?
Hvor får dere tak i all denne bringebæra? Det er jo KANON dyrt å kjøpe selv midt i sesongen og temmelig vanskelig å finne vilt. Iallefall heromkring (nordvestlandet)
Butikken :) Hvor som helst når det er sesong, og Bendit Xtreme-bær som de har i en del butikker utenom sesongen. Spiser ikke så veldig mye, så jeg tenker ikke på prisen. Er uansett billigere å kjøpe en kurv bringebær i uka enn alt det godteriet og kaffebar-kaffen jeg kjøpte før :)
hmm ok. Jeg må visst kikke litt mer rundt. Jeg har faktisk ikke sett bringebær i butikken annet enn midt i sesongen og da er de svindyre. Type 35kr for 350gram. Hadde vært flott å finne dem frosne, for da kan man jo spise dem hele året. :-)
På Rema her har de ikke kostet mindre enn 19,- kroner noengang, og det er jo en helt grei pris. Men nå koster de jo både 30,- og 40,- kroner og det betaler jeg IKKE. Jeg kjøper som regel frosne, har alltid bær i fryseren. I sesongen kjøper jeg masse friske bær på tilbud og fryser ned.
Dagligdags kost her er nok ønsketenkning ja... vi har hatt et par store herlige bringebærdessert-kvelder i løpet av juli ja, men kun for at bæra var på tilbud. 19 kr per store kurv var det, og de var sååå fine. Kjøpte 4 kurver da. Men det blir med det :ja:
Jeg tror mange av oss trenger å snu tankene litt også.
Jeg må ofte ta meg i å tenke at det er for dyrt med 30-40 kr kurven med bær. For jeg kunne godt kjøpt en pakke nonstop og en pakke peanøtter uten problemer og uten å tenke på prisen, bare fordi jeg hadde lyst på det. Det samme når jeg skal lage meg gulrotjuice, så får jeg dårlig samvittighet for å bruke en hel pose med gulrøtter, men det er jo ikke noe dyrere enn andre alternativer ...
Enig. Det er jo egentlig helt sykt. Jeg har feks. ikke problemer med å kjøpe en pakke Oreokjeks med hvitt sjokoladetrekk til 40,- kroner, men en kurv med bringebær, nei DET er for dyrt. Hallo? Jeg må absolutt snu tankegangen min. Jeg synes feks. kjøtt er svindyrt (og det er det jo egentlig også), men jeg kan godt bestille en stor pizza til 150,- kroner. Eh, jeg kunne jo laget DET herremåltidet med kjøtt for den prisen. :rolleyes:
Hvorfor ikke? Bær er vel noe av det sunneste man kan ha i seg. Sunnere enn frukt og det spiser man vel gjerne hver dag?
Jeg har nå, etter denne tråden oppdaget at de jo har frosne bær av mange slag i frysedisker både her og der. :rolleyes: Jeg har aldri tenkt på å kjøpe det før så da har jeg rett og slett ikke sett dem. 22 kroner for 400g frosne bær er ikke dyrt syns jeg.
Hun mener vel karboinnholdet når man er på ketolyse, men er det ikke rundt 6 karber i 100 gram bringebær med fløte? Men så var det det med at man helst skal ha karbene fra grønnsaker. Jeg har ingen skrupler med å spise bær hver dag, men jeg skal jo verken ned i vekt eller være i ketose.
100 gram bringebær er faktisk ganske mye, for de har "lett" egenvekt i forhold til f.eks. jordbær. Jeg er storforbruker av bringebær. Kjøper de store 10 kilos posene fra Eldorado. Knallgodt i smoothies og med piska krem. Da jeg var på Atkins vedvarende hadde jeg 50-60 gram bær og 0,5 dl krem piska til dessert... ofte....
[color=#800080][/color]
Man behøver ikke spise så MYE av gode ting !
Hm..kanskje det er 5 kg ? :rodme: Iallefall mer enn 2 kg... tror jeg. Mulig jeg er helt på jordet nå altså, - skal sjekke i butikken på hjemvei idag, for det er tomt i frysern.
[color=purple][/color]
De er svære og ligger som regel for seg sjøl og ikke sammen med de småposene. ca 45 X 35 cm store poser. Må sjekke jeg. men jeg har kjøpt på Helgø Mariero (der er det ikke Eldorado men noe annet det heter), På Ultra og på Meny.
Takk for tipset, jeg skal se etter dem neste gang. :D Har kun sett 2 kgs poser som pleier å ligge ved siden av de andre småposene på 400 gram. Årh jeg vil ha stor dypfryser!!
en neve frosne bringebær når man er fysen funker som ei kule ;)
det gjør jeg nesten hver dag
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.