< Tilbake til oversikten

Spise for lite?

K`s choice sa for siden:

Går det an på ketolyse? Jeg har mistet veldig matlysten i forhold til sånn jeg var før jeg begynte på ketolyse. Da hadde jeg ekstrem matlyst, nå nesten ingen. Føles som en velsignelse å ikke være sulten og lysten på noe hele tiden! MEN - hemmer det kuren om jeg spiser for lite tro? Vet jeg kan hoppe over ett og annet måltid men finner ikke noe mer om dette i boka.. Er ett egg + litt kjøtt til frokost, en liten salat med ost og dressing til lunsj og kjøtt/fisk med grønnsaker og rømme/smør til middag feks. OK på en dag? Er det nok mat?

Når jeg ikke har lyst på mat men er litt sulten tyr jeg ofte til litt baconcrisp(sånn snacks man kjøper i pose). Er det OK? Ingen karber i den jeg bruker, så da er det greit å spise en pose på to dager?

Spør og spør og..

Magga Dutti sa for siden:

Jeg aner ikke, men jeg er glad du spør, for jeg lurer på de samme tingene.

Fungirl sa for siden:

Jeg spiser stort sett to måltider for dag. Lunsj som består av salat og middag som består av kjøtt, fisk, kylling eller lignende. Men grønnsaker og fett seff :)
Regelen på ketolyse er at man skal spise når man er sulten og ikke spise for å spise :)
Jeg sliter med å få i meg 15 g karbs pr dag, men er ALDRI sulten og ikke noe hunger etter søtt. Spiser bringebær med fløte i helgene som kos.

Baconcrisp spiser jeg også av og til. Spiste mer i begynnelsen for er litt lei nå.

Anbefaler deg å telle antall karbs og få i deg nok av det, er du mett så er du mett. Ikke tving i deg mat :)

Elastica sa for siden:

går du ned da?

Fungirl sa for siden:

Meg du spør?
har gått ned 12,5 kg på 11 uker så har gått ned ja :)

Max sa for siden:

Jeg spiser etter magen, den sier fra når den trenger mat. I perioder har jeg måttet tvinge i meg tre små måltider (når man blir susete i hodet er det liksom på tide med mat ;) ), i andre perioder har jeg spist fem-seks ganger per dag, og likevel gått ned i vekt.

Elastica sa for siden:

Nå er jeg ingen ekspert da, har jo ikke selv begynt engang, men hvis en går ned i vekt tyder vel det på at en gjør ting riktig?

Hvis en en matlei bør en kanskje prøve å variere litt mer. Prøve endel av oppskriftene som er lagt ut her kanskje? Spise litt annet enn brokkoli og blomkål?

Fungirl sa for siden:

Joda det er jo som du sier, går man ned så gjør man ting riktig. Men å ligge for lavt på karbs over lengre tid kan jo føre til at man ikke får i seg alle næringsstoffer man trenger :)

K`s choice sa for siden:

Jeg tenker å kjøre litt stramt i starten og løsne opp litt mer etterhvert mtp. variasjon. Tablettene hjelper jo til med viktige stoffer også :)
Men i dag skal jeg kjøpe meg elektronisk kjøkkenvekt iallefall!

Fungirl sa for siden:

Hva mener du med å kjøre stramt i begynnelsen da?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.