< Tilbake til oversikten

Crosstrainer/ellipsemaskin?

beapia79 sa for siden:

Hei !

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en såkalt crosstrainer.Har en gammel Orbitrek Platinum som jeg har "lånt" av min svigerinne ,men den synger på siste verset nå ( type faller fra hverandre nærmest)Syns dette er genial trening og kunne derfor tenkt meg en ny en,gjerne med ferdige treningsprogrammer på.Men siden disse koster ganske mye i innkjøp,lurte jeg på om noen her inne har erfaring med slike og kan komme med noen anbefalinger.Hvor mye penger bør man legge i en slik en og har noen konkrete forslag på merke som er bra? Kan bare si med en gang at disse i 10.000 kroners klassen er heelt uaktuelt:p
Takknemlig for svar :)

Iset sa for siden:

Du kan nok få en ganske grei ned i 3000,- kroner. Jeg ville absolutt styrt unna disse til rundt tusenlappen som man ofte får tilbud på, de er ofte klumpete og lite stødige.
En god crosstrainer koster søren meg mye, de aller beste jeg noensinne har vært ute for er de på Elixia, og de koster rundt 60-70.000,- per stk. :p drømme

beapia79 sa for siden:

Heisann Iset :)
Hyggelig å hilse på en av "veteranene" her inne !:D Takker samtidig for mange av de flotte oppskrifter dine !
Takk for svar angående crosstrainern,de fleste jeg har sett på som aktuelle ligger rundt 3000-4000 kr,ser det fins haugevis av dem på nettet.Til og med på finn.no..men er litt skeptisk til kjøpe sånt brukt,ser for meg at den faller fra hverandre etter en gangs bruk eller noe..:eek:
Noen som har kjøpt crosstrainer på f.eks finn.no eller annet bruktmarked med god erfaring??

Iset sa for siden:

Hehe. :D
Ja, jeg har kjøpt brukt crosstrainer. Kjøpte ei venninne sin, men hun hadde tenkt å legge den ut på finn, så da kan jeg nesten si at jeg kjøpte den på finn, hehe. Betalte 2500,- for den (ny pris var 3000,- og den var nesten ikke brukt). Jeg var ganske fornøyd, bortsett fra at jeg på det tidspunktet veide 135 kg og maskinen egentlig hadde en grense på 110. Så jeg turte ikke bruke den så mye. :p

beapia79 sa for siden:

Hehe..se der ja.Men kanskje litt mindre risiko å kjøpe den fra noen du kjenner ;) Hihi..da jeg startet å bruke "orbien" min veide jeg også tresifret..var ikke fritt for at jeg var litt nervøs da jeg steg opp på den første gangen..den til og med ynket seg litt:eek: Hvilken type har du og bruker du denne fortsatt?

Iset sa for siden:

Jeg solgte den siden jeg var redd for å ødelegge den, jeg turte ikke bruke den som så stor. Visste jo ikke at jeg ett år senere skulle veie så lite. :p
Den het Abilica.

beapia79 sa for siden:

Du har jo vært råflink da,en solid prestasjon !:ja: Jeg gleder meg til den dagen vekta forteller meg at jeg har vært like flink :D
Abilica har jeg sett på og syns jo den så solid ut.Problemet er bare at det er jo en million utgaver og merker og velge imellom :confused:

Iset sa for siden:

Takk. :klem: Forresten så er ikke 16 kg minus LITE flinkt altså, hehe. Du er jo knallflink!!
Ja det er utrolig mange utgaver. Jeg ville rett og slett prøvd et par i en sportsbutikk, og så gått hjem og søkt på finn og sett etter de gode merkene. Om du ikke får et godt tilbud i sportsbutikken da.

beapia79 sa for siden:

God :klem:tilbake i høstmørket ! Tusen takk for skryt rødmeDet føles godt,men er en lang vei igjen å gå..og det føles ekstra tungt når det butter å stopper opp med vektnedgangen .
Kanskje det rett og slett er det lureste ja, å ta en tur i butikken ..da får man jo følt litt på hva som føles riktig for en selv,før en kjøper.Vanskelig å vurdere det utifra reklameannonser og bilder på nettet:p Får sjekke ut sportbutikkene i området :)

Runegutt sa for siden:

Er elipsemaskin noe gøy da?
Ser bare kjempeslitsomt ut, men har aldri prøvd

JenJen sa for siden:

Ellipsemaskin er kjempegøy :D

Runegutt sa for siden:

Har sjekka ut priser på treningsutstyr til meg selv. Trenger mere av alt, og sikler på en trimsykkel. Det er ikke alverdens variasjoner. Du får stortsett det du betaler for. OBS er endel brukte elipsetrenere på finn og qxl fra tid til anna.

Gracella sa for siden:

Kanskje det er lurt å henge opp "ønsket kjøpt"-lapper rundt på butikker i nærområdet ditt?
Jeg skal vedde på at det er mange :D rundt om kring som har diverse ubrukte treningsapparater stående....
Men bestem deg på forhånd hvilke apparater du ikke vil ha.

Lykke til!!

Elliptical trainer sa for siden:

Jeg kan anbefale Winelip 1.0. Har brukt min 596 ganger:eek: siden juli 2002.
Dvs. 596 TV-show eller filmer:cool:

Her er en link, men jeg anbefaler deg å spørre i en sportsbutikk i nærheten av deg da frakt kan bli 500,- (i hver fall en plass jeg sjekket).
www.sportsdeal.no/produkter/fitness/1133108069/winelip_eliptiske_maskiner/1133108940
Jeg ringte nærmeste sportsbutikk og han ringte tilbake og slo av 500,- på veiledene pris og ingen frakt bare jeg ventet noen dager til neste leveranse av sportsutstyr.

Det finnes mange modeller ja og jeg har prøvd noen og det generelle er:
Dess tyngre svinghjul dess bedre!
Tyngde på hele apparatet. Tyngde gir stabilitet!
Magnetmotstand er et krav.
Pulsbelte er bedre enn å holde på noen stasjonære stenger for å måle pulsen.
Vil du ha treningsopplegg så gå opp til Winelip 2.0 e.l.

Hvis du søker på mine innlegg så har jeg skrevet en del om min trening og ellipsemaskin min. (Klikk på signaturen min øverst til venstre og velg "Finn flere innlegg av...")

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.