< Tilbake til oversikten

Hjelp, et dataspørsmål

Iset sa for siden:

Jeg skulle legge inn et innlegg og kom til å trykke på et eller annet feil, og plutselig ble forumet (størrelsen på skrift osv) sånn 4 ganger større enn normalt. :eek: Det går ikke an å ha det sånn, det ser helt sykt ut. Hvordan får jeg det tilbake? Jeg prøvde å endre på "text size" på file, men det var tydeligvis ikke det som var problemet.

HJELP!

Albertine sa for siden:

Bruker du Vista? Høyreklikk på skrivebordsbakgrunnen og velg tilpass, og gå inn på skjerminnstillinger. Der skal du kunne rette på dette.

Iset sa for siden:

Vista? :blånn: Jeg er domm såm et brø på data, tydeligvis. Men jeg kan prøve det du sa.

Iset sa for siden:

Nei det gikk ikke, fikk ikke opp noe tilpass-alternativ. Men det er bare på DETTE forumet det er sånn, ikke på noen av de andre. Jeg gjorde feilen da jeg var inne på dette forumet, så problemet er tydeligvis "lokalt".

Lindabtn sa for siden:

Hvis det skjer med meg (men da skjer det kun med internetten da) må jeg gå inn på "side" ved siden av "verktøy" (på eksplorern) og velge "tekststr", da kan jeg endre det :)

Lindabtn sa for siden:

Vista er bare det Nye Windows :)

Lindabtn sa for siden:

men det er slik det vises i VISTA da... er litt usikker på Windows, men da må du sikkert bare inn på verktøy om det ikke er et "side" ikon der :)

Iset sa for siden:

Jeg har visst windows XP tror jeg. :flau: Og der gikk jeg inn på "view" ved siden av "verktøy" øverst på nettlinja, og valgte en annen tekst-størrelse, men det funket ikke. Og det er KUN på dette forumet det har skjedd. Argh, jeg må få det vekk før jeg blir sinnssyk.

Iset sa for siden:

Eeeeh ... Jeg åpnet bare en ny side og der var alt normalt. HÆ? Nå er den gamle siden lukket og alt er som før. Haha!

Lindabtn sa for siden:

hehe, da har det sikkert skjedd noe krøll i dataverden som kun dataentusiaster (:p) kan svare på :lol:

Iset sa for siden:

Haha ja, et eller annet sykt skjedde, jeg aner ikke hva. Jeg skulle som sagt bare legge inn et innlegg i hurtigsvar, og så kom jeg borti noen knapper til høyre et sted, og så vips ble plutselig hele forumet (teksten) mye større, så stor at jeg kunne ikke se hele forumet uten å dra siden til høyre osv. :p

Lindabtn sa for siden:

Kanskje du kom borti F11 ?? da blir hele skjermen større. eller det var kanskje bare skriften din som ble det :p

Iset sa for siden:

Prøvde F11 nå, nei det var ikke det. Da forsvant jo alt annet enn skjermen, hehe, mens hos meg forsvant ikke noe, det var bare all skrift som ble gigasvæææær.

Albertine sa for siden:

Jeg drømte om deg i natt, forresten. Og da hadde du ikke datatrøbbel. :)

Iset sa for siden:

Gjorde du? :blafre: Var jeg naken? :knegg:

Solskinn sa for siden:

Holde inne Ctrl og scrolle med hjulet oppå musa?

eller:

[LEFT]Tast i tur og orden:

Alt
V
Z
[/LEFT]
og merk av i aktuell boks

eller?

Iset sa for siden:

Tusen takk, men jeg fant utav det nå. Heldigvis. :D

Solskinn sa for siden:

Men før du kan bruke metoden med å holde inne Ctrl. ogscrolle med musa, så må du gjøre dette:

Alt
View
Toolbars
og fjerne haka der det står Lock the toolbars / lås verktøylinje

Solskinn sa for siden:

Uups, tulleposting på fillePC.

Godt at du fant ut av det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.