feire min bursdag og mannen har bestemt seg for Bølgen og Moi på Høvik. Jeg gleder meg veldig, men gruer meg til å plukke i maten.
Mannen og barna vet jo at jeg spiser litt annerledes, men alikevel....
[font=Comic Sans MS][/font]
Det er jo MASSE sukker i sauser og dressinger som lages ute, hvordan skal jeg unngå i å gå ut av ketose igjen? Jeg har nemlig akkurat kommet inn i den igjen! :D
Hva spiser man... Kanskje gå inn å sjekke menyen?!?! :D
Hvis man bestiller en pepperbiff med peppersaus og ekstra grønnsaker pleier det å gå greit. det er ikke mye saus man får til en sånn rett uansett.
Det jeg pleier å gjøre før jeg skal ut å spise er å være litt forsiktig med karbene den dagen. da har jeg litt mer å gå på når jeg skal ut.
og når man først skal ut å spise en rett til 300 kr (selvfølgelig ikke all slags mat man kan spise), må man prøve å nyte den så godt som mulig.
Tusen takk for gode svar. Da skal jeg spare litt karber til senere på dagen og unne meg en god middag... Saus på siden var et utrolig godt tips ;-)
Takk Pearl :-)
Trenger jo heller ikke spise all sausen hvis de skulle helle den over maten din :) Bare å skrape vekk og nyte det du vil med god samvittighet. Ha en super feiring :)
Hvis du vet hva du skal bestille så kan du jo ta en tlf ned dit på forhånd og høre om de f.eks. har sukker i sausen. Mannen og jeg var på Big Horn forrige helg og der var det ikke noe problem å bytte ut potetene med brokkoli iallefall. Ikke betalte vi noe ekstra heller. Kjempe fornøyd med at de var så fleksible. Fint å ikke føle seg som noen "problemkunde".
har aldri opplevd anna enn smil når jeg spør om å få ekstra salat og grønnsaker og saus ved siden av..God bursdag!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.