Mannen kom hjem med smaksprøver på noen nye Extra-drops. (han jobber i butikk og får dem litt før de kommer i butikk) I innholdsfortegnelsen står det at de innehoder søtstoffene Isomalt, Acesulfam k og Sukralose. Jeg vet at sukralose er ok, men hva med de to andre? Videre står det at av 87,6 gram karber er 87 gr sukkeralkoholer, så det er jo ok.
Kan jeg spise disse? Pleace si ja, begynner å bli lei store Ifa.:p
Ja, jeg vet at en kan trekke fra sukkeralkoholer. Men jeg var litt usikker på de søtstoffene. Eller er det slik at så lenge det kun er sukkeralkoholer i noe, så er automatisk søtstoffene ok; At dersom det hadde vært søtstoffer som ikke er ok i noe, så hadde dette gitt utslag på hvor stor del av karbene som er sukkeralkoholer?
Er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva du mener, men er det sukkeralkoholer så skal det ikke telles med, og er sånn sett "greit". Det lønner seg likevel ikke å spise mye av sånt, men litt kan du nok ta. Det varierer fra person til person hvor godt man tåler søtstoff, både med tanke på vektnedgang og annet :o Men det finner du ut av.
Det jeg mener er at så lenge det kun er sukkeralkoholer i noe, så trenger jeg ikke tenke på hvilke søtstoffer som er i? Så lenge det kun er sukkeralkoholer i, så er alltid type søtstoffer ok?
Sorbitol er ikke ok - men der fører de vel opp karbohydratene også
Xylitol er de vel ikke helt sikre på om blir omdannet til karbohydrater i tarmen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.