Ingredienser: 500 g Torskefilet 500 g Reker 1 ts Salt 2 Hvitløkbåter 2 ts Karri 2 ss Tomatpuré 2,5 dl Fløte 2 dl Hvitost
Framgangsmåte:
Forvarm stekeovn til 225 °C.
Smør en ildfast form.
Skrell rekene og rens fisken for skinn og bein. Del torskefileten i mindre biter.
Legg fisk og reke i formen og dryss på salt.
Bland sammen presset hvitløk, tomatpurè, karri og fløte.
Hell dette over fisken og dryss på revet ost.
Stek midt i ovnen ved 225 °C. i ca. 20 minutter.
HIMMEL OG HAV dette så fantastisk ut! Denne skal jeg lage i helgen! Nå sitter jeg og hopper her i sofaen, skulle ønske jeg kunne trykke frem en porsjon her og nå. :D
Denne hadde jeg til middag i dag! Ungene synes den var litt sterk så jeg må nok begrense karrien litt til neste gang. Ikke det beste måltidet jeg har hatt - men helt greit! Flott med en ny variant på fiskemiddagen iallefall....
Vi spiste denne i går, og det er andre gangen jeg lager den. Jeg har i enda mer karri enn det Lisbeth anbefaler og litt cajennepepper:p. Helt nydelig, men vi har ikke barn hjemme og er veldig glade i og bruker mye sterk mat:ja:
Namme:sikle:
Lagde denne idag og ble veldig fornøyd, hadde ferdigpillede reker i og de ble litt tørre etter å ha vært i ildfast form i 20 minutter, større reker hadde nok klart seg litt bedre :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.