< Tilbake til oversikten

Torsk og rekecurry

Lisbeth sa for siden:

Torsk og rekecurry

Ingredienser:
500 g Torskefilet
500 g Reker
1 ts Salt
2 Hvitløkbåter
2 ts Karri
2 ss Tomatpuré
2,5 dl Fløte
2 dl Hvitost

Framgangsmåte:

Forvarm stekeovn til 225 °C.
Smør en ildfast form.
Skrell rekene og rens fisken for skinn og bein. Del torskefileten i mindre biter.
Legg fisk og reke i formen og dryss på salt.
Bland sammen presset hvitløk, tomatpurè, karri og fløte.
Hell dette over fisken og dryss på revet ost.
Stek midt i ovnen ved 225 °C. i ca. 20 minutter.

Server fiskeformen med blomkål og en grønn salat.

Iset sa for siden:

HIMMEL OG HAV dette så fantastisk ut! Denne skal jeg lage i helgen! Nå sitter jeg og hopper her i sofaen, skulle ønske jeg kunne trykke frem en porsjon her og nå. :D

Hannehk sa for siden:

Du er en fiskemiddags GUD :)
Den er lagt inn i min fiskekokebok!

Evamor sa for siden:

Denne skal prøves senere i uka :) Det se jo knall godt ut!

Lisbeth sa for siden:

Jeg spiser den nå.. den ikke bare ser god ut..den smaker godt også.. ;)

Jabba sa for siden:

Denne så utrolig god ut! Jeg trenger virkelig å variere litt når det kommer til fiskemiddager!

Kitt sa for siden:

Fiskemiddag neste uke!
Helt klart!:D

Anitra sa for siden:

Fiskemiddag idag! Helt klart!

Jabba sa for siden:

Denne hadde jeg til middag i dag! Ungene synes den var litt sterk så jeg må nok begrense karrien litt til neste gang. Ikke det beste måltidet jeg har hatt - men helt greit! Flott med en ny variant på fiskemiddagen iallefall....

Hjørdis sa for siden:

Vi spiste denne i går, og det er andre gangen jeg lager den. Jeg har i enda mer karri enn det Lisbeth anbefaler og litt cajennepepper:p. Helt nydelig, men vi har ikke barn hjemme og er veldig glade i og bruker mye sterk mat:ja:
Namme:sikle:

Skippy sa for siden:

Denne må testes. Hva med grønn karri(hypersterk) og kokosmelk/fløte? Må kjøpe fisk i morgen.

Bacon sa for siden:

Hadde denne i går. Dommen ble terningkast 4. Helt greit og absolutt godt, men jeg tror den kan bli mye bedre med litt personlige justeringer. :)

pullido sa for siden:

Lagde denne idag og ble veldig fornøyd, hadde ferdigpillede reker i og de ble litt tørre etter å ha vært i ildfast form i 20 minutter, større reker hadde nok klart seg litt bedre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.