På et par amerikanske lavkarbofora har de eget bildegalleri for maten de har laget. Kan vi ikke ha noe sånt her også? Når jeg finner oppskrifter som høres gode ut, er det alltid ekstra inspirerende å se bilder av maten før jeg lager den. Please? De har det altså som et eget underfora, der folk legger ut bilder av maten, gjerne med link til oppskriften. Hadde jo vært knall, og som det beste norske lavkarboforumet vi har, synes jeg absolutt dette hører med her. :p
Finskjært isbergsalat
Paprika i små biter
Finhakket rødløk
30 gr salatbønner (landlord sine som bare har 9 gr karber pr 100 gr)
Masse LYST fetaost med basilikum
Ehem... Hva med oss som har matlyst nok for en hel bataljon? Skal jeg liksom lide fordi dere vil se bilder av mat??? :lol: Jeg bare kødder... Kjempeidê :)
Et idé er jo å legge inn bilder i oppskriftstrådene når en takker for oppskriften og skryter av hvor god den var. Det er jo ikke alltid den som poster oppskriften har anledning til å også poste et bilde.
Ellers, så er oppskrifter og "sånt" noe jeg jobber med for tiden.
Jepp, men "problemet" med det er at man aldri vet hvilke oppskrifter som har bilder i tråden, og om bildet ligger lenger nede i tråden, kanskje flere sider bak hovedinnlegget, er det ikke så lett å få det med seg. Så et galleri er myyye bedre synes jeg, da har man liksom alt samlet på ett sted. :D
Likte denna ideen jeg også!:)
Har lagt ut noen bilder på profilen min av bakst jeg har laget!!!Greit å kunne SE hva folk har laget og hvordan resultatet blir:)
Ah det stemmer ja. :D Jeg poster dog aldri bilder som vedlegg, og mange andre gjør heller ikke det, og jeg synes det blir litt tungvint allikevel, for bildet kan jo ligge 70 innlegg bak hovedinnlegget. Et galleri hadde vært knall, men det er jo dere som bestemmer. :)
Man kan vel det, men det er jo admin som må lage det, og det krever vel litt arbeid, ikke vet jeg. Uansett er det jo de som bestemmer, så da får vi vente og se. :)
Eller tenkte du på å bare lage en tråd med bilder? Det blir ikke helt det samme, synes jeg, men kanskje en grei ting "i nøden". Jeg tenkte mer på noe ala dette:
Åja.... var det sånn type du tenkte på ja :)
Men det funker jo kjempe fint å gjøre det sånn som dette og, gjør det ikke??? Men blir jo litt mye "prating" mellom hvert mat-innlegg da :p
Ja, det blir nok litt mye prating, og så må man lete og lete, det blir liksom så uoversiktelig. Et ordentlig galleri hører med på et lavkarboforum. :nemlig:
Som jeg skrev lengre opp med liten skrift så jobber jeg med noe. Det blir ikke et slik galleri du linker til, men det vil fylle den funksjonen du etterlyser.
Inntil det er ferdig så er bilder i oppskriftstråder og egne tråder med bare bilder. Hver enkelt bruker har også mulighet til å opprette album i profilen sin, bilder lastet opp der kan legges inn i innlegg, se under bildet for kode som kan klippes og limes.
Jaa syns dette er en kjempegod idè..!! Liker å ta bilde av maten jeg lager av og til ja, for vet selv hvor inspirerende det er å se. Har samlet mine bilder inne på lavkarbohjemmesiden min, men hadde vært kjempegreit å hatt et sted her inne og lagt de ut!
Vok alt i en stekepanne og hell over pisket egg og strø på ost. La det omletten feste seg litt før den settes i ovnen på varmluft til osten er sprød og god :sikle:
Super idè med galleri.:) Men for å gjøre det oversiktlig så er det kanskje lurt at det er BARE bilder og oppskrifter der. Det blir fort så mange komnetarer til oppskriftene her på forumet at det er vanskelig å finne fram.
Rett og slett ei REIN illustrert kokebokside.
Det er jo artig å få skryt til oppskrifter en har lagt inn (har opplevd det en gang). Men det kunne kanskje være en egen "komentar-spalte" som låg som et ikon på bilde/oppskrift. Der kunne folk komentere, og komme med sine egne vrier på oppskrifta.
Det var en god ide :) Men hvordan kan man legge til en kommentar spalte?? (må bare ha alle spm på det rene før ma starter)[/quote]
Hvordan en skal legge til en komentarspalte vet jeg ikke. Men jeg har oppfattet såpass at her inne på forumer er det folk som er meget oppegående når det gjelder data. ( for meg er det fremdeles nr. før trolldom)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.