< Tilbake til oversikten

Forumet på ketolyse.no?

The Cat sa for siden:

Heisann :o
Jeg har lenge hatt stor tro på lavkarbo-kosthold, men har ikke prøvd meg på ketolyse enda... Tenker å prøve det nå, og lurer på om dere her inne er med på forumet på ketolyse.no?? Det koster jo litt å melde seg inn, og da blir jeg fort litt skeptisk.

Er det et bra forum, bør man være med der, eller finner jeg vel så mye her inne (for her finnes jo det meste av info!!)

Sugarpill sa for siden:

Jeg er medlem, men har ikke brukt det så mye. Minuset er at det er et mindre aktivt forum enn dette. plusset, og det er et stort pluss, er at Torkil selv svarer på alle spørsmål og deltar i diskusjonene. Det hender at han deltar her også, men i liten grad.

tigern sa for siden:

hei hei,har gått på ketolyse i 11 uker nå.
Jeg har gått ned 11 kg:)
Men jeg har mensen hele tiden, går bare to uker i mellom også er det pån igjen.
Er det noen andre som har det slik??

Veldig glad for svar.

Nille sa for siden:

Jeg har jobbet litt for Torkil inne på Ketolyseforumet tidigere og syns det er et trivelig forum. Fordelen der er jo at det er lite forvirring fordi det er EN diett og ikke alt mulig med tilhørende avarter som her inne. Man har også Torkil fast der inne som svarer på spørstmål og "kvalitetsirkrer" svarene som blir gitt. Flere her inne er også medlemmer av ketolyseforumet.

Fungirl sa for siden:

Dette er helt vanlig, hver gang jeg begynner på ketolyse så får eg mensen, lengste det var var når eg begynte første gang, hadde det da i 7 uker.

vossajinto sa for siden:

aiaiaiaiai:eek:.. 7veke?.. Uffdå.. Er SÅ glad eg bruker en fantastisk ting som begynner på P og slutter på Pillen.. ;)..

Kanonada sa for siden:

øh.. kan man miste mensen av ketolyse også?
Jeg er nemlig livredd for å bli gravid, og jeg er et par dager forsinket nå..

Fungirl sa for siden:

Går på p-sprøyten selv og er noen som opplever dette på p-pillen. Men heldig er du som har sluppet det iallefall :)

Fungirl sa for siden:

Går du på noe form for prevasjon? Det skal iallefall ikke virke inn på ketolyse, altså at hormonene ikke funker.
Men noen kan sikkert miste mensen også, så hvis du har tatt prevansjon til rett tid og slik så skal det iallefall ikke være fare for graviditet så vidt jeg kan skjønne.

vossajinto sa for siden:

Går på slike kjekke piller at eg kan "velge bort" mensen hele året om eg vil;).. Så det er nok det at eg har "velgt den bort" i snart 4 måneder som gjør at eg ikkje har vert plaga..

Vart berre ganske sjokka over 7veke.. Då eg sjølv (før p-pillena) hadde sterke smerter og vart ofte sengeliggande i "mensen -veka".. 7 veker med sterke magesmerter er litt meir vondt enn det eg unner andre..

Kanonada sa for siden:

Prevensjon å prevensjon.. høhø
akkurat slutta med p-stav fordi jeg ble seriøst forstyrra av det, les; hadde lett fått jobben som søstra til sinnataggen. I det siste har hopp av i svingen-metoden,kalkulere-syklus-metoden og avholdenhet vært min prevensjon, ikke ideelt når man frykter graviditet som døden selv,men inntil bedre alternativer finne opp vet jeg igrunn ikke hva annet jeg skal bruke..
Kondom kan ikke brukes,nemlig.
Sterilisering neste!

Vibeke-67 sa for siden:

For å si det sånn, er åtte uker på vei - så dette funker i grunnen svært dårlig som prevensjon! Har i tillegg PCOS og er 41 år - so it was ment to be. Etterhvert ble det et hyggelig sjokk altså.

Nille sa for siden:

På ketogen kost og lavkarbo stabiliseres hormonnivået i kroppen (ikke bare kjønnshormoner, men de fleste hormoner). Men det skjer ikke over natten.

Det hender også at syklusen endres og at mens uteblir helt eller delvis en periode for så å komme tilbake. Andre for mensen tilbake etter mange år uten. Noen opplever at de får sterkere blødninger, andre får mindre, men etter noen måneder stabiliserer det seg for de fleste.

Dette medfører enkelt forklart bl.a. at folk med PCO(S), og andre med hormonforstyrrelser som hindrer graviditet faktisk kan bli ganske så raskt gravide.

Det er en del "lavkarbo barn" foreldre her inne :)

Kanonada sa for siden:

oooops..
huff
da er det sølibat inntil videre:p
Glad overraskelsen ble hyggelig etterhvert,men for meg ville det aldri iverden blitt gledelig,jeg hadde gått rett inn i en depresjon!!

Torkil sa for siden:

Hei
Nille har gitt et klart svar, hormonbalansen normaliseres i ketose og mange som har slitt med å bli gravid, blir det plutselig.
Ønsker man ikke hormonell prevensjon vil jeg bare minne om at spiral kan være et alternativ eller å få mannen sterilisert
vennlig Hilsen
Torkil:)

Pearl sa for siden:

Wooow. Gratulerer. :goodluck:

Nessy sa for siden:

Gratulerer!!! :):):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.