< Tilbake til oversikten

Angående navn på tråder

Photobscura sa for siden:

Hei! Som moderator så retter jeg en del trådnavn når jeg er her inne. Jeg ønsker bare å komme med en vennlig oppfordring når dere skal starte nye tråder!

-Begynn med stor bokstav!
-Les gjennom trådnavnet før du poster, og forsikre deg om at det som står der er korrkekt stavet
-Sørg for at navnet på tråden forteller mest mulig om innholdet i tråden. Prøv å unngå navn som "Jeg trenger hjelp" eller "Jeg lurer på en ting".
En tittel som forteller noe om innholdet gjør det lettere å vurdere om det er noe man kan være behjelpelig med eller ønsker å lese :)
-Ikke punktum etter tittel (men, så klart spørsmålstegn der det er nødvendig)
-Det er heeelt unødvendig å bruke fjørten utropstegn eller smileyer i selve trådtittelen om dere lager en utfylende nok tittel.
Dette vil gjøre det litt lettere for oss moderatorer, brukere og gjester som er innom forumet :)

På forhånd takk :blomster:

Fungirl sa for siden:

Oki sjef :) Your wish is my command :)
Men enig med deg, greit å vite hva det inneholder liksom :)

Dilly sa for siden:

Det er ikke så lett å gardere seg mot trykkleifer :) hehe, og godt er det at moderatorene ikke er så mye bedre enn de fleste av oss. Dere gjør en god jobb. Stå på :klem:

Det er ikke alltid like lett nei, men derfor jeg foreslår å lese gjennom trådnavnet før man poster ;) Jeg vet at det ikke er like lett for alle å stave riktig, og vi retter jo i vei!

Ettersom det har blitt en del nye brukere på forumet, så vil jeg veldig gjerne dytte litt på denne!
Jeg bruker fortsatt litt tid hver dag på å rette på trådtitler, så pass på før dere poster at dere prøver å oppfylle det jeg nevner i første post ;)
Som sagt, en vennlig oppfordring.

Ha en fin dag! :blomster:

scartz sa for siden:

Hvorfor er det viktig å ikke ha punktum i slutten?
Ser det teit ut? :o

Yonah sa for siden:

Veldige viktige ting.

Overskrifter som IKKE beskriver det du lurer på eller vi si er slitsomme..

Carisma sa for siden:

Og man finner lettere tilbake selv også med klare tema-stikkord i overskriften :ja:

Det er like viktig/uviktig som stor bokstav først ;). Folk klarer jo å lese det til tross for det, men det ser mer ryddig ut! Det er jo ikke verre enn å ikke skrive punktum etter tittelen!

Men så klart, det er lett å forglemme seg, og da retter vi opp :D

Areola sa for siden:

Jeg føler for å bumpe opp denne litt, jeg.. :blomster:

Iset sa for siden:

Det skal ikke være punktum i en overskrift.
Flott oppfordring!

Takk for det :). Jeg retter fortsatt minst ti trådtitler om dagen.
En annen ting som kan være greit å huske på er at alle tråder som er åpne for alle, altså ikke postet inn under noen av medlemsområdene er søkbare i f.eks google. Gjør det lettest mulig for alle å kunne se og forstå hva du vil fram til i en tråd, og sørg for at stavinga er riktig, både for søkbarhetens og ryddighetens skyld :)

Areola sa for siden:

Jeg retter ikke rent lite jeg heller, nemlig... Og akkurat nå er jeg hormonbombe nok til å si det høyt :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.