< Tilbake til oversikten

Jeg forstår ikke dette

Flisa sa for siden:

Hei alle kloke hoder!
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg har nå spist ketogen kost siden fredag/lørdag forrige uke, og skulle tro at jeg var kommet inn i ketolyse igjen. I går ettermiddag viste sticksen rosa, mens i dag morges var jeg det ikke :mad: Nå testet jeg bare for å se om jeg er der jeg skal være...
Jeg ser at andre også har brukt litt tid på å komme inn i ketolyse igjen, etter sprekker eller ferier,
Jeg spiser på en vanlig dag:
Frokost:
liten salatbolle (hjertesalat, grønn paprika, 5 cherrytomater, 1 ts hakket løk, 1 ts mais, olje og litt salt + kylling)
Lunsj:
Omelett av 2 egg 4 ss fløte, 2 skiver kokt skinke, 1 håndfull ost, hakket champinjong.
Middag:
Grillspyd av kylling lagde soppsausen som stod i lavkarbo oppskriftsboken av fløte, løk og sopp, salat til
Kvelds:
1 kopp caffe latte (5,9 kbh) 3 skiver hvitost og 1 stor skive grønn paprika.
Hva tror dere???

Fungirl sa for siden:

Teller du karbs eller? Mais er jo fy fy på ketolyse så ville iallefall ha kuttet den ut med en gang. Minimais er greit, men vanlig mais har masse karbs.

Flisa sa for siden:

Nei, jeg har ikke vært noe flink til å telle, men tipper at jeg holder meg innenfor 20 karbs pr dag.

Da skal mais kuttes ut!!!

Takk for raskt svar Fungirl....

Fungirl sa for siden:

Mulig du må ned på 15 g for å komme i ketose igjen. Ville prøvd det iallefall og sett.
Eg sjøl har vært i bryllup, spist bittelittegranne med kake, en skål betasuppe og to skriver og eg var fremdeles i ketosen når eg kom heim og testa det. Så er veldig forskjellig tror eg. Torkild skriver jo i boka at hvis man har problemer med vektnedgang så må man kutte karbsene, kanskje under ti liksom, men går du ned selv om du ikke er i ketose?

Pearl sa for siden:

Jeg vil også anbefale deg å telle karbohydrater. Enkelte matvarer har ofte mer enn en tror. Både løk, tomat og paprika har endel karber. Kommer fort over 15 - 20 karber hvis en ikke teller. :)

Kristin_B sa for siden:

Men cafe latte? Det er vel strengt forbudt ;)

Lindabtn sa for siden:

Og du skal ikke teste deg om morran :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.