< Tilbake til oversikten

Smirnoff ice?

Ista sa for siden:

Hvor mange karber tror dere det er i en glass flaske??:confused: Er det noen rusbrus sorter som er ketolyse vennlige på markedet??

Summer sa for siden:

Jeg aner ikke. Sist jeg var ute og spurte bartenderen hvor mye karbohydrater det var i en slik en, så fikk jeg bare et rart blikk og en rå latter fra venninnen min. De var visst ikke vant med slike spørsmål.

Summer sa for siden:

Fin avatar forresten. :dulte:

Ista sa for siden:

Hehe..Er vell ikke noe en bartender har vett på kan jeg tenke meg..Meeen,jeg skulle likt å vist om det er noen rus brus typer man kan drikke på denna kuren altså...

Jaa...Kul avatar VI har :P:P

Max sa for siden:

Det finnes jo en lavkarbo-versjon av en av typene.. Er det smirnoff Ice? Eller annet merke? De har på Kiwi her hvertfall :)

Sugarpill sa for siden:

Vanlig rusbrus er full av sukker Det finnes sukkerfri rusbrus på markedet, helt uten karbohydrater- Vikingfjord lavkarbo.

Ista sa for siden:

aaa..hakke kiwi her jeg bor!!Må vell lete litt kanskje....
Hørt noe prat om viking fjord her..??Noen som vet?

Ista sa for siden:

Får man kjøpt den typen på vanlig øl utsalg?

Max sa for siden:

Vikingfjord Lavkarbo er det ja.. :flau:

Ja, de pleier ha den i vanlige matbutikker :)

Ista sa for siden:

Flott:):) Da ska jeg leite etter den i morgen!!

Flisa sa for siden:

Ellers så har du også Hansa sine Ultra Light 1 karbs cider... de er også YUM :-)

Mosepjusk sa for siden:

:spent: Hvor får man kjøpt den, mon tro?

Bulldog sa for siden:

Irriterende at det ikke sto karboinnholdet i noen øl på den lista...

Ordentlig cider bør forresten være omtrent fri for karbohydrat.

eriksen sa for siden:

Iflg Ringnes er det 65 kcal og 8,5 g karbohydrat pr 100 gram Smirnoff Ice. Grans' Eplecider har 71 kcal og 10 g karbohydrat (hvorav 10 g tilsatt sukker) pr 100 gram. Nytt av året fra Ringnes er Somersby Lite Cider, som bare har 2 gram karbohydrat pr 100 gram.

Se www.somebody.no for større oversikt!

sjokoman sa for siden:

Hansa Bryggeri lager/distribuerer Vikingfjord lavkarbo rusbrus, uten sukker.Den er veldig søt. De har også Grevens eple og pærecider uten tilsatt sukker(er litt karber i disse) Ellers kommer det jo nye øltyper hele tiden med mindre sukker. Siste var Carlsberg Lite(den er den beste jeg har smakt til nå)
Er bare å spørre i butikken om de kan ta inn.
Og så pleier ølutsalgene å ha godt utvalg i allskens rusbrus og cider typer.

Elanessë sa for siden:

Jeg var veldig spent da jeg skulle drikke Vikingfjord Lavkarbo for første gang ja... rusbrus uten sukker - hva er igjen liksom men den var kjempegod!
Jeg kjøper på Coop Obs

Bjørg sa for siden:

Akkurat dette var jeg ute etter siden det er Lørdag og vi skal drikke med naboene!
Da kan jeg drikke Vikingfjord Lavkarb og alt annet cidergreier lite?

Uansett bedre enn de jeg drikker nå med masse sukker. eeeelsker pære og eplecider, men skal teste ut lighttypene.

sjokoman sa for siden:

det erendel karber i lett ciderne pga. fruktsukkeret

Bulldog sa for siden:

Nei, hvis det er cider, og ikke "cider", så er mer eller mindre alt sukkeret gjæret bort.

jannekristin sa for siden:

Hvordan vet man at denne vikingfjord er helt uten karbohydrater?

Areola sa for siden:

Det står lavkarbo på etiketten :)

Edit: nå tror jeg at jeg skjønte hva du mente - altså næringsinnholdet?
Ikke godt å si egentlig, jeg tror ikke det er noe som er tilgjengelig.

scartz sa for siden:

Det står det på nettet, om man googler, at vikingfjord har komt ut med rusbrus uten karbohydrater, kun søtning..

Babyblue sa for siden:

Var på butikken og fant 4 lavkarbo-øl. (Tenkte ikke engang på rusbrus eller cider)

Aass Lite
Aass Lite sommerøl
Ringnes Lite
Carlsberg Lite

Stod ikke næringsinnhold på Carlsberg. Gikk for Aass Lite med 1 karbo per 100.

hopa sa for siden:

Ser at denne tråden er litt gammel, men kan likesågodt oppdatere den!

En vanlig Smirnoff Ice inneholder litt mer sukker enn tilsvarende mengde Coca Cola. Rusbrusen i seg selv er ganske søt, men de har også i ekstra søtning for å "drepe" smaken av den tilsatte vodkaen.

Det smarteste man kan gjøre er å kjøpe en Smirnoff Vodka flaske eventuelt med smak, og blande den med sukkerfri brus -Coca Cola Zero og Sprite Zero funker best!

Er ikke sikker på om næringsinnhold står på norske vodka flasker fra Smirnoff, men det er om ikke annet opplyst på Smirnoff's Vodka flasker fra utlandet.

100 ml Smirnoff Vodka (smak spiller ingen rolle):
Kalorier: 205 kcal
Karbohydrater: 0 gram
Protein: 0 gram
Fett: 0 gram

Vodka inneholder kun "død" energi, og det er alkoholen i seg selv som har såkalte "døde" kalorier.

PS! Husk at hvis du er i ketose når du drikker alkohol, og den ikke slår deg ut av ketose (fortsatt i ketose etter alkohol inntak); så får de fleste en knockout etter 3-4 glass!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.