fjanni sa for siden:
Hei
Jeg lurer på om pappa'n min som går på blodtrykksmedisinene Lomir og Kredex kan gå på ketolysekuren? Torkild? Noen?
fjanni sa for siden:
Hei
Jeg lurer på om pappa'n min som går på blodtrykksmedisinene Lomir og Kredex kan gå på ketolysekuren? Torkild? Noen?
Fungirl sa for siden:
Har lest mener jeg at da skal man være litt forsiktig med ketolyse, men skal selvsagt ikke påstå det bastant, tror jeg ville sendt en pm til torkild ang dette siden han er den med mest kunnskap og kan svare forsvarlig på dette.
fjanni sa for siden:
hm. hvor kan jeg maile han Torkild da? Det går kanskje med generell lavkarbo til han da, sånn alla Lindberg/Fedon iallefall?
Photobscura sa for siden:
Høyt blodtrykk er veldig veldig ofte et resultat av overvekt, så å komme ned i vekt vil i seg selv hjelpe. Jeg googla det, og fant stort sett de samme påstandene. Jeg hadde LITT høyt blodtrykk, ikke nok til å medisineres, men det er normalt nå, andre jeg har lest om her inne har opplevd det samme. Jeg kan aldri tro at ren mat kan være dårlig for noen.
Fungirl sa for siden:
sende han en persolig melding her inne eller sende på [email][email protected][/email]
Torkil sa for siden:
:)Hei
Høyt blodtrykk i seg selv er ikke noe problem i forhold til ketolysekuren. Ketose senker blodtrykket, så man kan sjekke etter 4-6 uker å se om man kan redusere medisinbruken.
Er det andre hjertesykdommer som rytmeforstyrrelse eller nylig gjennomgått infarkt kan kuren ikke anbefales,
Altså snakk med fastlegen
Vennlig Hilsen
Torkil :)
fjanni sa for siden:
Tusen tusen takk for svar til dere alle og til Torkild spesielt! Er så kjekt å se at du er aktiv her inne og svarer oss brukere! Virkelig flott altså. Da skal jeg sette han i gang med boka som jeg har og bestille vitaminer til han og mora mi! Skal også be han snakke med fastlegen sin også for oppfølging. Nå er det ingen vei utenom for han!! Kan han testet for insulinresistens hos fastlegen eller må han til noen spesiell lege for det?
Photo, nej jeg er sikker på at ren mat er bra for alle. Det var bare tilstanden ketose jeg var usikker på. Ville uansett startet han på normal lavkarbo da han også er motivert for det selv.
igjen, takk for svar!!
Fungirl sa for siden:
Jeg fikk beskjed av legen min i går om at det var ingenting som indikerte at jeg var i nærheten av å ha insulinresistens så regner med at en vanlig lege kan teste dette.
Håper det går bra med foreldrene dine :)
Photobscura sa for siden:
De aller fleste leger kan ta en glukosebelastning, og noen tar også c-peptid, om du ber om det.
Send med han hele smørbrødlista fra Ketolyse-boka, du! Ikke minst motiverende for han å se resultater av dietten :)
matti sa for siden:
jeg har både svekket hjertemuskel, rytmeforstyrrelse og høyt blodtrykk. kan ikke si at jeg merker at kuren virker negatvt inn på dette. må dog legge til at de medisinene jeg bruker kontrollerer dette bra. det er snarere slik at jeg er blitt bedre etter og ha gått ned ca. 6 kilo litt tidligere, nå opp ca. 1,5 kg igjen. som en annen i denne tråden påpeker, det å gå ned i vekt er bare positivt, særlig mot høyt blodtrykk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.