< Tilbake til oversikten

Sjekk cola light'n! + info om slutt på bruk av sucralose

Hannehk sa for siden:

Fant cola light som var søtet med aspartam i helga. Flere flasker og flere steder så jeg det. Så enten er de sluttet å søte med sucralose eller så er det gamle cola light flasker rundt om i butikkene (noe jeg egentlig tviler på siden datoen var veldig god :()

Fedonisten sa for siden:

For en tid siden snakket jeg med en som jobber 'litt oppe i systemet' i Coca-Cola og spurte når de skulle begynne med sucralose i flere av sine drikker - fremfor å bruke aspartam. Han kunne fortelle at de skal slutte med sucralose og gå tilbake til aspartam - fordi tilbakemeldinger fra forbrukerene når det gjelder smaken er dårlig. Etter at de begynte med sucralose altså.

Så da vet vi det.

(Beklager dårlig formulert innlegg - er ikke helt i form.)

Ninetter sa for siden:

så cola light er et nei nei nå da?:O:rolleyes:

Fungirl sa for siden:

er vel ikke mer nei nei enn pepsi max, tåler du det så ser jeg ingen grunn til aldri å drikke det. Men vann er selvsagt best :) Vet at aspartam ikke er bra, men er jo ikke sånn at man drikker litervis heller da :)

isola sa for siden:

Cola Light er (vel, VAR nå da..) den eneste lightbrusen jeg kunne drikke. Får migrene av alt annet.

Hannehk sa for siden:

Noen som blir med på en protestmail til coca cola da???

Fungirl sa for siden:

Grunnen til at de har sluttet det er vel sviktende salg av cola light, synes cola zero og pepsi max smaker mye bedre enn cola light personlig da....
Tror ikke at de små mengder vi drikker av det stoffet at det har så veldig skadelige virkninger på oss faktisk...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.