quebec sa for siden:
til å få den legeerklæringa på ed?
Må man ha x-antall kiloer å bli kvitt? Høy bmi?
Er de vanskelige på dette området?
:)
også; hvor mange kcal ligger man på ca når man følger ed? og karbs?
quebec sa for siden:
til å få den legeerklæringa på ed?
Må man ha x-antall kiloer å bli kvitt? Høy bmi?
Er de vanskelige på dette området?
:)
også; hvor mange kcal ligger man på ca når man følger ed? og karbs?
Distrea sa for siden:
Tror ikke det er vanskelig å få starte på ED. Kriteriene er at du er FRISK (derfor den utvidede blodprøven før man starter) også regner jeg med at man må ha en BMI over slank/normal.
Man ligger på fra ca 20-40 karber og rundt 750 kcal, den første mnd, etterhvert som man tar inn fler måltider øker kca.
Linn H sa for siden:
Fungerer Ed bra? Jeg leste tråden der det ble snakket om smaken på de forskjellige produktene og jeg må innrømme at noe hørtes helt forferdelig ut :lol:
Men det er kanskje slik at det blir siste utvei når ketolyse etc ikke virker?
quebec sa for siden:
ok, jeg tok den lille testen som de har på nettsiden dems,og der viste den jo at jeg hadde over 10 kilo for mye(jeg mener mer menmen)
Men blir litt i stuss nårjeg ser hvor mye karbs det ligger på dagen, jeg må nemlig langt ned i karbs for å kunne være i ketose, MÅ man følge det absolutte kravet fra legen?
Hvis de mener at 30 gr kh er ideelt, og jeg VET at alt under 15 er best, hva da?
Spør mye her nå :)
Distrea sa for siden:
For meg var det litt sånn siste utvei, men må innrømme at jeg ikke har hatt den store efekten av dette heller. Etter 4-5 mnd med lite nedgang blir man litt lei :o
Men MANGE har god effekt så jeg anbefaler den så gjerne :ja:
særlig til de som trenger å komme inn i det med en strenge rammer.
"spis deg slank" kan også være ett alternativ, men det har jeg ikke prøvd selv.
Noen av produktene er faktisk helt greie! andre er skikkelig pyton :eek:
Distrea sa for siden:
Spør i vei du snuppa :ja:
Jeg må også ligge ganske lavt på karber, så jeg passer på at jeg bare spiser ett måltid med høyt karbeinnhold om dagen.
Du kan selv bestemme hvilken produkter du vil spise.
Legen legger opp ett løp for deg hvor lenge du skal følge de forskjellige fasene, mulig du går rett på fase 2 siden du skal ta av såpass lite.
Distrea sa for siden:
produktene skal blandes med skummet melk. Det gjør ikke jeg, jeg bruker enten vann eller soyamalk. blir mye mindre karber av det :ja:
quebec sa for siden:
hehehe, kan ikke huske sist jeg hadde melk i mitt daglige virke :)
smilefjes sa for siden:
Ed funket ikke for meg - ble for lite fett og for mye karber. Men det funker jo for de fleste som prøver det såvidt jeg har skjønt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.