I starten av kuren fikk jeg ofte mensen, men så har det vært litt av og på fra april-mai-måned (og noen kilo og muskler ekstra...). Og siden det har jeg ikke hatt mensen i det hele tatt. :eek: Noen andre som har opplevd dette?
Kan det også være derfor jeg har gått opp i vekten (for SÅ mye muskelmasse har jeg ikke tatt på meg. Tror jeg. Klærne har blitt strammere igjen... :().
Min mens er også helt på tryne plutselig. Fra å blø normalt med stabile sykluser til å nå blø noe voldsomt annenhver mnd, har fått mellomblødninger rundt eggløsning også.....
Min syklus har blitt mer regelmessig enn før, selv om jeg enda ikke har helt "normal" syklus, det har jeg ikke hatt på mange år. Blør mindre enn før også, og har knapt menssmerter, så veldig positiv forandring for min del.
Min mens har vært regelmessig hele tiden, men jeg har merket at jeg ikke er plaget med PMS og voldsomme smerter og blødninger med lavkarbo. Jeg bruker ikke p-piller, og jeg lurer på om det kan ha en sammenheng med at de som bruker piller får litt kluss med mensen i begynnelsen etter lavkarbo.
Lavkarbo gjør jo at hormonene kommer i balanse igjen, og da lurer jeg på om kanskje p-pilla er med på å klusse til noe som er på vei til å rettes opp - eller no sånt :rolleyes: ?
Samme her...Ingen mens smerter!!Men dog normal mens...Nå fikk jeg en sønn for 3mnd,ammer ikke..Mensen kom helt normalt mnd etter og har hatt den regelmessig siden da!!!Litt glad for det.Har slitt i over 2 år på å bli gravid pga helt tullete syklus...Måtte bruke hormoner!!Er veldig glad for å få mensen så å si på samme dato hver mnd.Helt nytt for meg det:)
Bruker hormonspiral og leste før at flere fikk tilbake mens
på ketolyse, men det skjedde ikke hos meg.
Er ikke i ketose lenger, og har heller ikke mens, noe jeg syns er deilig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.