< Tilbake til oversikten

E 410 er johannesbrødkjernemel

Gracella sa for siden:

E 410 er johannesbrødkjernemel og står oppført i e-nummerkatalogen med et "Obs!".
"Dersom et tilsetningsstoff beskrives i det etterfølgende oppsett med Obs under kolonne "Skadelig", betyr dette at de personer som er plaget av spesielle sykdommer som eksempelvis Astma, Allergi, Mage- og Tarm, Urinsyregikt osv., eller er disponert for slike (eks. gjennom arveanlegg), bør være meget oppmerksomme, og helst unngå den aktuelle type tilsetningsstoff."

Hva mener de egentlig med "osv" i denne sammenhengen, tro??:rolleyes:

Kilde: www.e-nummer.no/nummer-100-1520.htm#E-400%20-%20E-495

Jeg fant dette da jeg lette etter noe helt annet... men en link til e-listen er alltid grei å ha ;)

blåbær sa for siden:

På andre siden i forklaringen av jbkm står en M/T, som det står forklart over at betyr at det kan påvirke mage/tarm.

msplum sa for siden:

Hva betyr det at noen av dem har bilde av en hest foran???

Gracella sa for siden:

At produktet har eller kan ha animalsk innhold.
[color=#000000][/color]
Syntes også det var litt rart at det var bilde av en hest.

msplum sa for siden:

Kjedelig....

Jeg håpet at det betydde at man fikk ekstra hestekrefter hvis man spiste det :D

niomi sa for siden:

Akkurat. Så det betyr at jeg, som er astma- og allergiker bare kan drite i johannesbrødkjernemelk. Så dumt! :(

Gracella sa for siden:

Nei, det betyr vel egentlig at hvis du er plaget med mage/tarm, så kan jbkm gjøre det værre.

Jeg ordla meg nok litt feil i det første innlegget, det som er sitert fra siden var generellt, ikke om jbkm.
Jeg synes bare det er så merkelig at de kan skrive "folk som har plager og osv". Hva i alle verden innebærer "osv"? Alle innvortes eller utvortes sykdommer? :confused:.

Fortsett å bruke JBKM, du :)

niomi sa for siden:

Aha! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.