< Tilbake til oversikten

Ikke matlyst for tiden ...

Sense sa for siden:

....men fortsetter heldigvis å gå nedover....enda... Leste et sted at det er vanlig å oppleve dette fordi den maten vi faktisk spiser metter såpass godt. Dere som spiser relativt lite, når kom denne endringen? Jeg er litt nervøs, fordi jeg på langt nær får i meg 15 karbs pr. dag nå...

MorStine sa for siden:

Hadde en periode på denne tiden i fjor jeg også. Både pga det du beskriver og pga varmen. Opplever det samme nå, er jo ikke på kur lenger, men allikevel skal jeg jo spise riktig og det er ikke like lett når man mister matlysten i varmen.

Prøv å få i deg litt av både grønnsaker og fett, feks cocosa i den perioden du er matlei i allefall. Gomle litt grønnsaker som snacks, eller surr det lett i smør. Lag enkle retter med strimlet kjøtt og grønnsaker. Dette har reddet mg flere ganger i allefall... Men det som er fint på denne kuren er jo at man kan spise når man er sulten, man ødelegger ikke med noen dager med litt mindre enn andre...

Pearl sa for siden:

Noe av poenget med dietten er at man ikke blir så ofte sulten. Jeg spiser stort sett 2 måltider om dagen, av og til 3. Tror det er viktig at du får i deg nok karbohydrater. Det skal ikke så mye til å komme opp i 15 til dagen. F.eks litt paprika eller løk gir fort litt karber. Lykke til.

Fungirl sa for siden:

Jeg har nå gått 11 uker på kuren og sliter 5 av 7 dager med å komme opp i 15 gr karbs. Spiser to, maks tre måltider for dagen men klarer det likevel ikke. Gikk bedre ibegynnelsen, men nå er jeg litt matlei og det eneste jeg orker er omtrent hamburger med salat. Men i dag skal jeg lage kylling med grønnsaker og fett. Det er bestemt :)

Pearl sa for siden:

Hvis du liker sjokolade er cocosasjokolade en deilig måte både til å få inn litt karbohydrater og godt fett. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.