pazuza sa for siden:
legen min tror jeg har fått padagra(urinsyre gjikt)
kan det komme av lav karbo dietten??
pazuza sa for siden:
legen min tror jeg har fått padagra(urinsyre gjikt)
kan det komme av lav karbo dietten??
Tuppen sa for siden:
hvorfor tror du at det kan være det?
har aldri hørt om sånne tilfeller faktisk...
leste litt om det nå- så jeg forstår ikke helt hvorfor du lurte på det??
nellie sa for siden:
er det podagra det er snakk om?
i tilfelle:
Photobscura sa for siden:
Jeg tror du kan ha nytte av å lese denne og denne tråden! Lønner seg å søke litt ;)
Det JEG alltid har hørt er at svin er noe av det verste du kan spise når du har urinsyregikt, det nevnes forøvrig også i disse trådene! :)
Løvetann sa for siden:
Det kommer nok ikke egentlig av lavkarbodietten. Men farris - i store mengder - og slanking kan utløse urinsyregikt.
Jeg erfarte også dette etter et par uker på dietten - det var grusomt vondt (venstre albue)! :( Da jeg fikk vite at det kunne komme av farris, kuttet jeg den. Alle smerter forsvant i løpet av et par dager! :)
Nå drikker jeg bare farris i begrensede mengder og har ikke kjent mer til urinsyregikten. Så du kan sannsynligvis fortsette på lavkarbo.
:goodluck:
Løvetann sa for siden:
Interessante tips i disse trådene! :blomster:
Kitt sa for siden:
Er du insulinresistent eller har Dia 2?
Da blodprøvene mine viste høye verdier på urinsyre, sa både legen og ernæringsfysiologen at det hadde sammenheng med dette.
Er ikke mye plaget, men må jo si at jeg kjenner det til tider. Kan heller ikke si noe om det har blitt bedre eller verre etter at jeg la om til lavkarbo. Tror faktisk ikke det har endret seg!
pazuza sa for siden:
ja jeg mente podagra, nei har ikke diabetes eller noe sånt, å jeg drikker aldri farris,:confused: jeg fikk en veldig hoven å vond store tå for litt over en uke siden, å var hos legen i går med det, han viste ikke helt hva det var før jeg får svar på blod prøver, men han trodde jeg hadde podagera, jeg har oxo hørt at det kan komme av for mye rødt kjøtt at det kan framskynde det, å jeg har spist mye grillet sommer kotteletter denne sommeren her. så det er mulig det er noe med det. legen min sa oxo at jeg hadde spist for mye god mat å leet på meg for lite. jeg har fått medesiner mot podagra å har blitt bedre.
grunnen til at jeg lurte på om det kunne komme av lav karbo dietten, er forde jeg leste at det kunne komme av å spise for mye spesiel mat eller drikke for mye spesiel drikke:)
Løvetann sa for siden:
:goodluck:
pazuza sa for siden:
takk for det, nei håper ikke jeg får det igjen jeg heller.:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.