For å få den store kattebestanden sterkt redusert, og gi alle hjemløse katter et hjem, må vi kastrere huskattene våre! Kattunger gies bort, dumpes og avlives daglig, og ved påbudt kastrering en periode kan vi være med på å heve kattens status i samfunnet! Når kattebestanden er sterkt redusert, kan man vurdere kontrollert avl på huskatten som på rasekatten, med registrering og det som følger med. Blir det vanskeligere å få tak i katter, vil man også kunne selge katter til en god pris og forsikre seg at de kommer i gode hjem som varer livet ut!
Katten er i dag en bruk og kast-vare, nettopp fordi de er gratis og det er så mange av de. Vær med på å øke kattens status i samfunnet, skriv under du også!
I ryggen har vi Dyrebeskyttelsen, Vetrinærer, Hus til pus m.m.
På facebook er det mulig å laste ned et egen skjema for å skrive under manuelt. evnt printe ut og henge opp, noe vi oppfordrer sterkt
Kattene er der jo for det, bare kastrerte.
Kastrerte katter jakter like mye som ukastrerte, mine drar med seg mus i fleng. Og ang Bergen, hadde det blitt ryddet opp i hager (rotter liker seg under gammelt skrot), plukket boss, vert nok bossbøtter osv hadde nok rotte problemet vert mindre.
Dei har kastrert katter i over 30 år, og først nå i det siste har det blitt eit rotte problem, tviler på at det har noe med kastreringen å gjere, heller overflod av mat...Tenk over det neste gang du hiver middagen i bosset.
Jeg er enig med Changes. Å sørge for å opprettholde, og gjerne øke omfanget av, det indirekte dyreplageriet vi utsetter de hjemløse kattene for, er nødvendig for at vi mennesker skal slippe de enorme lidelsene rottebestanden utsetter oss for. Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til det påstått økte "rotte-problemet" her i Bergen, men jeg gir selvfølgelig faen i om hundrevis av katter må leve et liv som bare kan beskrives som kanskje årevis med konstant tortur (hvis de da ikke er så heldige å bli påkjørt og drept i ung alder)hvis dét betyr at jeg ikke kommer til å merke noe til det i fremtiden heller. La oss i stedet starte en underskriftskampanje for å forby kastrering og sterilisering av katter, og når vi først er i gang, få stoppet den galskapen Dyrebeskyttelsen, Kattens vern og andre organisasjoner som prøver å beskytte katter, og til og med prøve å gi dem et godt hjem.
Jeg går ut i fra at jeg har gjort det klart hva jeg mener om denne saken, jeg har faktisk selv adoptert en katt som tidligere har levd på gaten (da hun ble funnet var hun ikke bare så avmagret at var døden nær, huden på halve ansiktet var revet av, og hun er så traumatisert at hun ikke tør å gå ut) det kan gi en pekepinn på hva hjemløse katter blir utsatt for) det kan kanskje gi men tror ikke jeg gidder å taste inn navnet mitt på den siden, det har,såvidt meg bekjent, enda ikke skjedd at en eneste kampanje startet på underskrift.no har blitt tatt alvorlig av noen andre enn de som skriver under, den siden bugner over av alle slags idiotiske kampanjer for de mest tullete formål. Men om noen starter en skikkelig underskriftskampanje står jeg først i køen for å skrive under- egentlig bør jeg vel ta initiativ selv, finne ut hvordan man setter i gang en seriøs kampanje, og sette igang med å samle inn underskrifter. Noen som er med?
Hadde rottene lidd så hadde det nok ikke vært så mange av de.
De er ikke avlet frem som husdyr over lang tid for å å bli satt på gaten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.